ettbarnsmammaen Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 Hei!! Er du den samma MAJA-67 som har vært inne på søvndebatten og fortalt at du har en 8 mnd. gammel sønn som har begynt å skrike om natten når han skal sove?
MAJA-67 Skrevet 6. oktober 2006 #2 Skrevet 6. oktober 2006 Ja, det er meg det ja. Han er 9 måneder i dag, og sover fortsatt ikke natta over, men nå har han roet seg raskere igjen. Har bestemt meg for å slutte å gi ham flaske om natta, selv om det innebærer at han holder seg våken lengre. I natt våknet han flere ganger hvor han roet seg med smokken igjen, men han hadde en periode hvor han var våken bortimot en time. Heldigvis hylte han ikke, bare lå å klagde litt. Syntes det gikk overraskende greit i natt, så får vi se hvordan det går i nettene som kommer. Permisjonen min går ubønnhørlig mot slutten, og jeg er nødt til å få til et bedre søvnmønster før jeg skal begynne å jobbe. Har du noen gode råd?
ettbarnsmammaen Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2006 Ne, jeg har dessverre ikke noen råd. Sliter med noe av det samme selv. Har ei lita Nusse på snart ni måneder som ikke vil sove om kvelden. Fikk puppet henne i søvn før, men nå sovner hun ikke, vil bare opp og leke igjen. Når vi legger henne, er det over på magen med en gang. Så herjer hun rundt i sengen sin og skriker når vi går. Hun holder på til hun er helt i svime. Får så vondt av henne.....hun klarer itydeligvis ikke å finne roen og søvnen. Nå i kveld la vi henne i vognen på gangen. Hun sovner greit i den på dagtid. Vugget og trillet under litt protester. Mannen min begynte etter hvert å støvsuge, og da roet hun seg.. Etter hvert sluttet jeg å rugge henne. Pappa'n og jeg snakket sammen med normale stemmer, jeg holdt på på kjøkkenet og vi fikk spist. Hun sovnet i vognen. Da hadde hun ligget der i en time. Men det var i hvert fall ikke noe gråt! Hun våknet da hun ble lagt i sengen. Jeg lot henne få litt pupp, og da sovnet hun. Så er det bare å vente på at hun våkner og ber om pupp igjen. Det skjer flere ganger hver natt. Hun roer seg som regel etter nattammingen, men det hender vi må ta henne over i vår seng hvis hun ikke roer seg i sin egen seng. Slitsomt, men det varer vel ikke så lenge får en håpe.
MAJA-67 Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 Hvordan har det gått i helgen? Her har det gått ganske bra, men jeg har ikke klart å gjennomføre at han ikke skal få flaska om natta. I natt fikk han den rundt 02, og så sov han til halv ni!!!! Det var deilig det! Han var imidlertid våken hele kvelden i går. Vi hadde gjester, og jeg bare ga opp å legge ham. I kveld har han og jeg vært alene hjemme og han la seg greit rundt kl. 20. Blir spennende og se hvordan denne natta blir. Håper du har fått sove ut litt i helga, du også.
ettbarnsmammaen Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2006 Både i går og i dag tok hun siste duppen veldig tidlig. Fikk derfor puppet henne i søvn kl.sju i går og en halv time tidligere i dag. Begge dager våknet hun etter ca 30 minuter og skulle ha mer. I natt var det amming tre ganger til før kl. 6.30 om jeg ikke husker feil. Dagene og nettene går litt i ett, så det er litt problematisk å holde dem fra hverandre. Hun har forresten begynt å ikke ville sovne igjen av og til etter nattammingen. Roer seg først når hun kommer over i vår seng. Sliter med søvnproblemer generelt, jeg, og nattammingen gjør det ikke noe bedre. Håper dere kommer inn i en bedre rutine før du begynner å jobbe. Jeg skal innom jobben i fem uker i januar mens pappaen skal være hjemme. Håper vi har klart å redusere nattammingen noe innen den tid. Deretter kommer jeg nok til å være hjemme et år til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå