Gå til innhold

Er det alle som har lammeskinn til sine små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor bruker dere det? Brukere dere det hele året?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to lammeskinn. Et til vognen og et til sengen. I sommer så måtte jeg fjerne begge, for gullet ble så svett og varm. Har hørt at disse skinnene skal regulere kroppstemperaturen slik at de små ikke skal bli for varme/kalde, men det fungerte ikke her. Ble for varm altså. Men vet at det er flere som bruker disse hele året, og som det fungerer for. Nå som høsten har kommet så er det på plass i sengen igjen. Siden jeg akkurat har tatt fram dunposen til vognen, så tok jeg ut skinnet og venter med det til det blir kaldere:)

Skrevet

jeg bruker også skinn i vognen og i sengen. Lurer på hvor ofte disse burde vaskes?? Anyone?? Stjerna ligger jo rett på disse.

Skrevet

har brukt skinn til gutten vår siden han ble født, også i sommer når dte var kjempevarmt. Uten det ble han klam og klissvåt av svette.

har vasket det bare to ganger, og det var etter en skikkelig oppkastkule som tok knekken på to dyner og 5 pysjer. Da måtte også skinnet vaskes. Og så ble det vasket her i sommer. Ellers tørker jeg bare av det med en fuktig klut. Lanolin er greit sånn sett, trenger ikke vaskes så ofte, og det er bra, for det bruker såååååååå lang tid på å tørke!!!

Skrevet

Nei. Jeg bruker det ikke til snuppa nå, og brukte det heller ikke til sønnen min.

Ligger nok mye mote i disse tingene;) Sier ikke at det ikke er bra, men når man har pledd, ulldress, ullundertøy, voksipose + div. Syns jeg det blir litt smør på flesk. Kommer jo mye ann på barnet også. Lånte senga til en vennine som vi var på besøk hos. Hun hadde det i senga til si jente. Jenta mi var gjennomvåt av svette da hun våknet........

Skrevet

Nei. Føler ikke vi har behov for det. Legger ullpledd i bunnen på vogna nå i mellomperioden. Trenger jo ikke det under voksi-posen etterhvert. På soverommet skal det jo være litt kjølig. Tror ikke den varme gutten vår har behov for noe varmt under seg. Føler det er en litt mote-greie.

Skrevet

jeg bruker ikke lammeskinn.. men har saueskinnspose til han på vinteren.

Skrevet

Nå er vesla bare 14 dager og saueskinnet kom i hus som gave i går, hadde vel tenkt å bruke det, men det var så stort og så sa moren min at det økte faren for krybbedød hos nyfødte?????

Samt at hvis jeg putter det i vogna sammen med vognpose og vognpledd så blir det vel nesten ikke plass til henne.....

Så jeg vet ikke helt hva hva vi skal gjøre, foreløpig ligger det på gulvet til kosestunder......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...