MissHønemor Skrevet 5. oktober 2006 #1 Skrevet 5. oktober 2006 sånn som jakker, bodyer, sokker, "kjøredress" osv? Jeg hiver fremdeles nye klær til vask før de blir brukt, men det er mest pga vanen tror jeg.. (Snuppa er 3mnd nå)
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #2 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg gjør det enda, og datra mi er 6 år... Gjør det selvsagt til min lilleklump på 6 mnd også
MintCondition Skrevet 5. oktober 2006 #3 Skrevet 5. oktober 2006 Vasker alt som skal intil kroppen; bodyer strømpebukser, bukser, gensere...ikke ytterplagg. Og det gjør jeg vel alltid? Vasker jo egne klær også, før jeg tar de på.
Hilde85 Skrevet 5. oktober 2006 #4 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg sluttet med det når hun var 6 måneder ca...
pandabjørn Skrevet 5. oktober 2006 #5 Skrevet 5. oktober 2006 jeg har sluttet å vaske nytt tøy til gutten min, nå er han 6 mnd skjønner ikke vitsen med å vaske tøyet før vi skal ha det på slik du gjør Marthe-mor?? hva er så galt å ta på seg et nytt tøy før det er vaske da? litt hysterisk spørr du meg )
MintCondition Skrevet 5. oktober 2006 #6 Skrevet 5. oktober 2006 Kanskje jeg er hysterisk da (vittig at "hysterisk" er så ofye brukt her inne...) Jeg vasker klærne fordi de : a: har plenty overskuddsfarge når de kommer fra fabrikken b: er fulle av støv fra produksjon, lager og transport c: fordi klær blir tilsatt et spesielt stoff som gjør at de skal beholde farge og fasong og ikke krølle så mye under transport Ingen av disse tingene er spesielt godt for kroppen *kløklø*. Men la meg spørre; hvorfor vasket du klærne frem til han var 6 mnd da...?
Luca Skrevet 5. oktober 2006 #7 Skrevet 5. oktober 2006 Venter bare at jeg skal bli spurt i 5-på-gaten jeg, om hvilket ord jeg er lei. Ja da er svaret HYSTERISK:-) Og forresten syns jeg det begynner å bli hysterisk morsomt å se hvor ofte det er mulig å bruke dette ordet her inne...hihi. Vasker klær her vi også selvfølgelig før bruk, men unntak at yttertøy o.l Og det er samme grunner som nevnt over: Overskuddsfargen kan gi allergier, det inneholder fomalin(er det det heter da tro) som er et stoff som gjør at klærne holder seg fine og ser bra ut i butikken. Dette stoffet kan gi eksem og allergier. Så alt av klær, på sengetøy feks står det på at det skal vaskes et par ganger, skal jo vaskes før bruk. Her durer og går vaskemaskinen hver dag, så skjønner ikke hvorfor jeg ikke skulle slengt plagget innom vaskerommet før det havner i klesskapet...
pandabjørn Skrevet 5. oktober 2006 #8 Skrevet 5. oktober 2006 man kan ikke sammenligne voksne klær og baby klær men jeg vasket de fordi nye klærne fordi kan innehold overskuddsfarve og andre kjemikalier som kan gi hudirritasjon og etterhvert andre hudplager....men som du sier så kan jo det skje oss voksne også )
*Ulrikke* Skrevet 5. oktober 2006 #9 Skrevet 5. oktober 2006 Jeg vasker mine egne klær før bruk, jeg (ihvertfall det som skal inn mot huden), så snuppa sine på 11 mnd vasker jeg så klart også! En gang fikk jeg en skikkelig reaksjon av ei ny bukse - det klødde som bare f.... Tar ingen sjanser flere ganger!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2006 #10 Skrevet 5. oktober 2006 vasker alt nytt tøy alltid! til og med gardiner! Før vaska jeg ikke sokker fordi de var så myke inni, men nå har også de bitt tilsatt det dumme "kløpulveret". Når det klør noe inni hampen på meg, regner jeg med det klør mer på en baby. Han kan ikke si fra heller. Stakar babyhud! Prøv å trøke deg med et håndkle som ikke er vaska 1gang før bruk? Gjorde det en gang fordi x-en min ikke helt skjønte det der.. Masse lo over hele kroppen! kjempe artig.. not! attpå til rødt håndkle.. Klødde heller ikke no spess masse da.. Dumme puh fjols. glad jeg ble kvitt han! skal fortsette å vaske nytt tøy helt til det ikke finnes vaskemaskin igjen på jorda!
Gjest Skrevet 5. oktober 2006 #11 Skrevet 5. oktober 2006 Vasker alle nye klær før de brukes, gjorde ikke det da jeg var 16år. Men nå vet jeg bedre
alvefrøken Skrevet 5. oktober 2006 #12 Skrevet 5. oktober 2006 hehe jeg også !! Her vasker vi nytt tøy ja
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 5. oktober 2006 #13 Skrevet 5. oktober 2006 Vasker alt,alltid.....(utentage ull fra Nøstebarn) Vasker alle klærne jeg kjøper til meg selv også,før jeg bruker de.
*Magic* Skrevet 5. oktober 2006 #14 Skrevet 5. oktober 2006 Her vaskes (tar ull på skylleprogram i maskinen) alt nytt til alle i familien før bruk. Hunden inkludert, he he.
Aga:-) Skrevet 6. oktober 2006 #15 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg vasker alle nye klær jeg, både til store og små. Unntakene er ytterklær og ubehandlede ullklær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå