Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dere med barn på 6-7 mnd. Hva veier de og hva er lengden. Vi målte i dag og han var blitt 7950 g og var 66 cm lang. Hm... synes dette var lite jeg.....ble skuffet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel ikke så lite:) Alle er jo forskjellige, akkurat som vi voksne og så lenge han følger vekstkurven sin er det vel ingenting å ta på vei for eller? Og er sunn og frisk!

Min er 6,5 mnd, veier 6200 og er 68 lang, ikke så stor han heller, men verdens beste baby:) Greit å ha en lett baby for jeg må bære han halve dagen!

Skrevet

7,5mnd

71,5 cm og 8250 gr..helt aldeles perfekt;0)

Skrevet

Jenta mi veide 7830 g og var 68,5 cm lang da hun var 6,5 mnd.

Og hun var STOR da hun ble født....

Skrevet

ok, jeg ser at jeg trenger ikke tenke på at han er for lett i forhold til andre, men det er den lengden som bekymrer meg, han var jo 64 cm for noen uker siden, men helsesøster sa han følger kurven, men hun synes det var litt rart med lengden hans. Takk for svarene:)

Skrevet

må legge til at det var helsesøster som stusset på lengden, legen sa han ikke mente jeg trengte bekymre meg for det, ingen av foreldrene til gutten er akuratt 2 meter:)

Skrevet

Gutten min var på en forsinket 6 mnd kontroll på mandag, bli 7 mnd på onsdag. Da var han 12kg og 75cm.. stor og go gutt..

Skrevet

6,5 mnd:

8035 g og 66,5 cm

Skrevet

gutten min var 9250 og 73,5 lang nå på 8 mnd var han 75 lang og 9360 lang han går rett opp på kurven pga att han er så lang..godgutt uannsett om han er lang eller litt kortere. så lenge dem føler sin kurve så er det ibra..

Skrevet

hehe mente att han var 7 mnd og 73,5 og 9250 .. glemte å ta med

Skrevet

Min lille ble veid/målt for to uker siden da han var 5.5 mnd. da var han

7430 og 66.5 cm. synes det er helt greit jeg. De to andre guttene mine har heller ikke vært store. (faktisk var de litt mindre på samme tid) :) Den andre gutten på gruppa vår var 5 cm lengre og 2 kg tyngre enn min og han er 8 dager yngre he he.

Skrevet

Jenta mi var 65cm lang og 6900g på 7mnd kontrollen(da var hun 7mnd og 9 dager) Tror ikke du skal ta det så tungt, er verre om han ikke vokser når han blir ett par år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...