Gå til innhold

huff,føler meg litt fæl nå:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt på 8 mnd er trøtt,men jeg lar han ikke få sove ennå.

Uansett hvor trøtt han er så vil han nesten aldri sove mer enn 2 dupper om dagen(uavhengig av hvor mye han sover de 2 første.)Blir trøtt ca kl 12,men jeg prøver å ikke legge han føre halv 2 slik at han ikke skal være sur hele eftan.Da blir det litt mere fordelt. Flere som har det sånn,eller er det bare jeg som er så "slem"??må leggetil at han surver fælt denne tida og fordi han er trøtt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å legg ham ett fast klokkeslett...f.eks. kl 10 eller 11 eller 12 og sjekk om han sover lenge da ??

babyer har en tendens til å bli overtrøtte (og da er d vanskelig for dem å få sove...) og d er så viktig å treffe akkurat på slik at de får den søvnen de vil ha,

hvilken rutiner har du/dere til nå?

Skrevet

er det ikke best å bare la han få sove?

Lenge og holde han våken i to timer hvis han er trett.

Går det ikke å legge han tidligere på kvelden hvis han er så trett om ettermiddagen?

Skrevet

han legges ca kl 6 på kvelden og tidligere enn det er det vanskelig å få til....

har faste sovetider på dagen...ca kl 9(sover da mellom 1-2 timer)og 1330.(sover 1-2 timer)hvis jeg legger han i 12 tida når han begynner å bli trøtt våkner han mellom 1og2 og da surver han fra 3 tida på ettermiddagen og til leggetid,uansett nesten.Så da får jo aldri pappan sett han i godt humør og blir veldig lei seg han og...

Skrevet

Vi har 2 faste lurer på dagen (11 tiden ca) og rundt 2 tiden. men vi prøver få henne til og sove en liten halvtime i 4 tiden for og hindre at hun blir så trøtt på kvelden.

Skrevet

Jent ami legger seg kloka 2000, men sover som regel fra 17.30-18.30

da blir hun ikke så overtrøtt til hun skal sove for natten.

Skrevet

ja men problemet er at han ikke vil sove den 3.duppen. Har han sovet 2 ganger så NEKTER han å sove mere samme hvor trøtt han er...skulle gjerne sett at han hadde 3 dupper jeg...

Skrevet

d virker som om om han holder på å endre søvn-mønsteret sitt, så jeg er sikker på etterhvert at han vil bli mer våken mellom de to duppene som han allerede har eller kanskje dere ilag får til en hvil til før han legger seg kl 18.00.., d er bare små detaljer ofte også som skal til før endring skjer så dere må bare prøve dere frem; bruker han sutteklut, smokk, drikker han melk før han legger seg, kosepledd, spilledåse i senga osv..osv...kanskje du kom på noe nå , hadde no vært skøy..;)

VIL han absolutt legge seg selv for natten/kvelden kl 18.00..? eller kan dere drøye dere til kl 19.00 ? hmm, vel, jeg er no sikker på at dette vil endre seg til det bedre om ikke lenge jeg da :o) ... "slem! er du iallefall ikke :)

Skrevet

har smokk og koseklut. Og han vil legge seg da ja,er kjempetrøtt,blir ofte halv 7 føre han er i seng da.

Skrevet

Jeg har latt babyen styre dette med søv fra han kom til. Nå er han inne i en fin rytme, står opp 7.30-8.00, sover igen etter 2-3 timer, slik går dagen her. Legger seg rundt 19-19.30. Ligger da våken og styrer med en leke han har på sengen, så sovner han uten skrik. Slik er det som regel, det hender det er litt klabb og babb men det er skjelden.

Skrevet

glemte å tilføye at babyen styrer dette aller best selv dah...:o)....

hihi: når jeg nå ser hva jeg før har skrevet så er d akkurat slike tanker jeg sitter igjen med når jeg hører historier fra helssøster: motstridende svar og lite konkrete råd.....

vel, jeg håper du/dere får det mindre "survete", d går seg til etterhvert skal du se :)

jenta mi har regulert søvnen sin selv fra fødselen av og nå er d blitt slik at hun sover fra 10-12 og fra 15-16

hun er nå 10 mnd :o)

hehe... i skrivende stund så har hun nå dratt i spilledåse-snora si og pludrer, hun vil nok opp etterhvert så jeg må gå...hihi...:o)

Skrevet

kanksje 2 dupper holder for han?

Søvn avler søvn. legg han til faste tider.

Skrevet

ja,jeg legger han til faste tider,gjort det hele tiden,men når han 1 uke i strekk nektet å sove dupp nr 3,så ble det surving hele ettermiddagen,fikk ikke i han middag fordi han var trøtt osv.... Skulle tro han trengte den når han er så trøtt. Men vi har hele tiden slitt med søvnen. Før sov han ofte bare en halvtime i løpet av en dag. Og da var ALT prøvd.

Skrevet

gutten min er snart 8 mnd,og han sover dupp mellom 11-12(etter lunsj) og 16-17(etter middag). legger seg kl.åtte om kvelden og sover til sju på morran da han får melk og sover deretter til halv ni.er da utvilt og ikke grinete!! klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...