Gå til innhold

Hei og hå alle med 5-6 mnd babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dagene deres ut nå? Når legger dere de små?

Vi våkner i 8 tida om morgenen, står opp og steller oss også sovner han igjen. Sover da mellom en halvtime til to timer. Så er det opp på gulvet og leke. Rulle,. krabbe (dunke hodet au au au) og sprelle. Får litt fruktmos midt på dagen. sover et par tre ganger til før det er grøt tid i19.30 - 20.00 tida. Deretter badet og klar til sengs i 21.30 tida. Sover da til 08.00. Og slik går nu dagan....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi våkner i 7 tiden, ligger da å koser oss i sengen etter en flaske med melk, så er det opp sånni ni tiden, på med klær, ca ti får han melk og litt grøt. leker litt, ca 11 sover han ca en time, leker litt, 1-2 tiden er det middag, leker litt til, så sover han i 2-3 timer, litt melk når han våkner så leker vi litt før vi steller han rundt hallv syv, melk grøt så i seng rundt syv, sover da rundt til klokken 7 igjen.

Skrevet

Snuppa vår våkner rundt 0730-8-tiden. Gir henne pupp på sengekanten og står opp og steller henne. Ligger litt på gulvet og leker litt med henne. Gir henne et halvt grøtmåltid rundt 9-tiden (spiser ikke akkurat så mye) og vi koser oss litt til. Sånn rundt 10 tiden ønsker hun og sove så da sover hun alt ifra 15 min til 1,5t. Står opp og steller på henne og gir henne pupp igjen rundt 12-tiden. Ligger på gulvet litt og så er hun med mamma og gjør litt diverse ting. Hun vil gjerne sove litt igjen rundt 14 tiden og da får hun en skvett pupp igjen. Sover gjernes 15 min til 1 time og så er hun oppe og spretter. Kveldsstellet begynner vi i 19-tiden med at hun får grøt og pupp og etterpå er det kveldsstellet med bad, kos, pusse tenner og bytte til pysj. Noen ganger er det pappa som gjør dette alene eller vi gjør det ofte samme. Går på stua hvor pappa koser litt med snuppa og sier god natt. Legger henne rundt 20-2030 tiden.. Hun pupper alt ifra 1-4 ganger iløpet av natten. Så er det en ny dag :) Dagsrutine kan avvike litt etter hva vi gjør iløpet av en dag, men er vi kun hjemme så følger hun gjernes disse rutine. Hun er nå 5.5mnd

Skrevet

Michelle blir 5mnd nå,hun er ingen dag såver kanskje 1-2timer på hele dagen.Hun legger seg mellom 19.30-21 på kvelden alt ettersom når hun tok luren sin..Hun får grøt kl.19 på kvelden og tran..Så såver hun til i 7tiden,men vi bruker og kose i senga til hun er 9.

Skrevet

Gutten min er 5,5 mnd nå og vår hverdag ser omtrent slik ut: Våkner mellom 07:30 og 09:30 (...) og da er det full pupp, bleieskift og påkledning. Deretter leker han mens jeg pumper meg (har ca 250-350 ml i hver pupp om morgenen, så han klarer naturlig nok bare knapt én), så leker vi sammen mens jeg prøver å spise litt frokost innimellom. Han har en rutine med måltid (pupp) ca. hver 3. time, så lek/kos i 1,5-2 timer og søvn inntil han vil ha mat igjen. Han blir badet ca. kl.18:00, og så er det pupp/kos og legging ca. kl.19:00. Kan noen ganger ta litt tid før han sovner, men han sover da hele natten igjennom uten mere mat. Det har han gjort siden han var to mnd. gammel. Men han er en kraftig liten kar (9800 g), så han har litt å gå på...

Foreløpig får han bare mm, men vi har begynt med små smaksprøver nå, uten at han er veldig imponert av disse enda :-)

Skrevet

Vår gutt våkner ca klokka 7, sier hadet til pappa, så spiser vi grøt og steller. Deretter lek og en liten trilletur. Sovner i 10-tia, sover da ca 30 min, lunsj rundt 11 brød og fruktmos), lek og lang trilletur, middag klokken 3, mer lek og kos. Kl 17 kommer pappa hjem og da er det lillegutt og pappa tid fremt til grøt klokken 18, fulgt av bad også legging kl 19.

Skrevet

Stort sett våkner hun i 8-tiden. Da steller jeg henne og ammer, også har jeg henne opp i senga og koser litt med henne. Etterhvert sovner hun som regel, og da tar jeg meg en dusj. Hun er som regel våken igjen etter dusjen.

Så erdet medisin-tid- hun får Losec (syredempende) mot refluks. Blander det med vann og fruktpurè. Også får hun noen skjeer ekstra fruktpurè, som belønning :) Etter det leker hun litt - sitter gjerne i vippestol med babygymmen foran seg (viktig å ha henne oppreist etter medisin- ellers gulper hun det bare opp igjen). Så er det bleieskift og amming igjen i 11-tiden. Gir noen skjeer grøt (driver og introduserer) etter amming. Så setter jeg hennei kick and play stolen eller legger henne på gulvet. På gulvet rullesw det i ett sett. Er ikke så flink til å snu seg fra mage til rygg, så da må mamma trå til med snuing tilbake i ett sett :)

Så er det en lur på alt fra 30 min til 1 1/2 time. Ny amming og bleieskift. Også sover hun gjerne bittelitt til pappaen kommer hjem. Hun leker med henne på gulvet og skifter bleie. Vi spiser middag mens snuppa ruller på gulvet. Amming igjen.

Kl 1830 starter kveldsstellet, og etter det er det amming og litt grøt. Så er det natta kl 19.30-20.00.

Begynt å våkne for mat hver 3. time, så håper grøten hjelper på :) Ser faktsik ut til at det hjelper allerede, selvom hun bare tar noen skjeer ennå.

Også er det gulping stort sett hele dagen da, men klesskift av både meg og henne- og vaskemaskinen går i ett!

Er ute på trilletur også innimellom selvsagt...

Skrevet

Hei.

Min er 5 mnd. og i det siste har alt bare vært tull. Men skal prøve å sette opp sånn ca:

Han våkner mellom 07 og 08.30. Da tar jeg med han i min seng og koser litt.

Tar morgenstellet etter ca. 15 min. Bruker god tid, tuller litt.

Så får han grøt og d-vitaminer.

Når han har vært våken i 1-1,5 time så vil han sove litt. Sover da i alt fra 30 min til 2 timer.

Dagene går ved trilletur, mat hver 4. time ca, leking på gulvet, han sitter i vippestol mens mamma rydder på kjøkkenet, noen dager drar vi på besøk. Han er våken ca. 2 timer før han trenger en ny lur.

Legger seg kl. 19. og får et nattmåltid kl. 24 ca. Nå i det siste har han begynt med 2 nattmåltider (ca. kl. 04) til tross for 2 faste måltider om dagen.....hm.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...