Gå til innhold

HJELP!Når fortelle det på jobb?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare så vidt bikket 3.mnd jeg tenkte jeg skulle vente til jeg var en 14.uker?! Så jeg slipper å "lyge" når jeg er sykemeldt synes det er så ubehagelig!

Når fortalte dere det?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det på tirsdag, var da 15+3, synes det var greit å si det da siden jeg har litt trøbbel med isjasnerva. Synes du kan si det når du vil jeg!

Skrevet

Hei. Jeg fortalte det til min nærmeste sjef da jeg var bikket 12 uker. Gikk på ferie for 4 uker da, så fant ut at det var greit for han å begynne planlegging av rekruttering m.m. Ba han da holde det konfidensielt overfor de andre til jeg bestemte meg for å fortelle det. Han skulle også sette budsjett for neste år rett etterpå, så det ville vært dumt om han ikke visste om dette. Det ble veldig godt mottatt og han gratulerte meg masse, og takket for at jeg hadde sagt fra så tidlig.

Skrevet

Siden du er sykemeldt og ikke helt vet når du kommer deg på jobb igjen og OM du kommer deg på jobb så er det sikkert fint for sjefen og vite det allerede nå.

Men det er helt opp til når du føler at det er komfortabelt. Du kan jo be han/henne om å ikke si noe til kolleger enda....

Skrevet

Jeg og ville fortalt det til sjefen fordi du er sykemeldt, men bedt han/henne holde det for seg selv noen uker til og la deg fortelle det til resten av kollegaene når du mener tiden er moden for å informere dem:) Jeg fortalte det på jobben når jeg hadde passert 12 uker, men hadde ikke noe valg hehe:) Er andregangs og ble fort svær, ble lei av å gjemme meg bak store vide skjorter så det var en lettelse å si det hehe:))

Skrevet

Har ikke fast stilling jeg, er foreløpig ansatt ut året.. Sjefen min holder også på med budsjett for neste år, så jeg har ikke tenkt å si noe før ting er avklart om jeg får fortsette i engasjement neste år.. Vi legger inn lønn for meg hele neste år i budsjettet, og jeg har virkelig ikke tenkt å være arbeidsledig m 60% lønn de siste månedene av svangerskapet, så for at sjefen skal slippe å gjøre involvere styret for bedriften sier jeg ikkeno enda.. De som sitter i styret har kanskje ikke så stor forståelse for min situasjon som hun som ser meg hver dag, og hun kan jo ikke informere sine sjefer om noe hun ikke vet??!!

(sjefen er selv trebarnsmor og har lurt litt på hvorfor jeg var så kvalm tidligere -så jeg tror nok hun vet hvordan det er fatt)

Skrevet

Skal tilbake på jobb i dag ,men trur jeg venter litt med å si d. Skreiv arbeidskontrakt nettopp, men jeg har en veldig forståelsesfull sjef så trur han bare blir gla på mine vegne. Men så må han jo finne en vikar å greier;).. Det begynner faktisk å vises å så kan nokk ikke vente for lenge:) men takk for alle svar.. Trur det e lurt å si det til mine kollegaer seinere..

Skrevet

Jag hade en skikkeli dålig upplevelse nær jag fortalte det til sjefen.... Han gratulerte mig och allt sånt, men det han gjorde efteråt var att sende ut en fellesmejl till alla att jag var gravid! Jag var bara 13 uker på væg nær jag fortalte det (pga. MYE trøbbel med bemanning), tænkte jag skulle vara snæll...

Jag tog før givet att min leder hade tystnadsplikt och sa derfor inget om att han inte skulle sæga nåt... Jag vet inte om jag ær naiv eller bara øverreagerar. Men jag belv skikkeli sur och lei mig. Det att vara gravid ær en veldi personlig sak som jag har lust att fortelle sjælv till de jag har lust att fortelle det till...

Så nær du bestæmmer dig før att fortelle så kom i håg att sæga till om du inte vill att alla ska få veta det. (Fast jag hoppas att det inte ær fler som ha så dustete sjef som jag... :) )

Skrevet

Det er lenge til du skal ut i permisjon da, forhåpentligvis. Sjefen har en god del måneder på å finne vikar for deg. Jeg ventet med å fortelle det til jeg fikk time til ul. Var da 15 uker, og det syntes ikke på meg. Hadde ingen symptomer (kvalme e.l) heller. På noen synes det veldig tidlig, så da er det like greit å si det først som sist.

Skrevet

Uff, det var skikkelig ekkelt, skulle jo tro at sjefen hadde vett til å holde kjeft, eller iallefall spørre deg om det var greit å fortelle til alle..

Det er endel damer på jobben som er mer gravide enn meg, men sjefene har ikke sendt ut fellesmailer om at de venter barn, vi har enten fått høre det direkte eller funnet det ut helt selv på grunn av voksende mager ;-)

Tror ikke man MÅ si ifra før en mnd før man går ut i permisjon forresten, det er vel nedfelt i noen slags lov, vet ikke helt..

Skrevet

Jeg har også bikket over 12 uker nå..men jeg har ikke sagt til sjefen og andre på jobben. To av mine kolleger vet,den ene sa jeg til med engang jeg visste det,og den andre avslørte meg her en dag vi var og stelte en bruker,,,,(fikk brekninger pga div.lukter,bruker ellers ikke reagere på lukter) Skal si det snart...det er faktisk ikke så hast.. Og faktisk ,om du er sykemeldt pga kvalme ,bekkenløsning osv,så har ikke noen krav på å vite grunnen. Noe annet er jo om du synes det er mest moralsk å fortelle grunnen. Jeg var s.m pga kvalme inntill nylig,men jeg sa ikke grunnen til noen...

Men hvis noen spør heretter,så vil jeg svare ja..for jeg syns det blir dumt å lyge på direkte spm..

Skrevet

Jeg fortalte det til noen i uke 5, for da var jeg kjempedårlig. Resten fikk vite det i uke 14. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...