Gå til innhold

Funnet oppskrift på utrolig flott vognteppe!!! (samme som 2.trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. For dere andre som er interessert i å strikke vognteppe; I Sandnesgarn sitt temahefte 11 med toving er det et kjempestilig teppe. Helt ulikt alle andre tepper jeg har sett, som blir veldig søte og tradisjonelle. Ble så glad da jeg fant denne oppskriften i garnbutikken, og så i slike farger som jeg bare elsker: turkis, eplegrønn osv. Det strikkes i firkanter som deretter sys sammen, så det er litt kjedelig. Men, resultatet ser helt nydelig ut på bildet, så pytt-pytt : )

Det er også oppskrift på lue, votter, tøfler, vesker m.m. i heftet. Fikk noen julegaveideer der gitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La akkurat ut bilde fra brosjyren på albumet mitt, se under nicket.

Skrevet

Det var skikkelig fint! Må nok skaffe meg det hefte.

Men nå har jeg så mange prosjekter på gang, så må nok gjøre ferdig de først.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hørtes veldig fint ut :) Er det noen som kan gi meg et hint om hvor jeg finner denne oppskriften . Finner hverken bilde eller link under denne mailen .

Takk :)

Skrevet

oi!!!

ja det var veldig fint!!!

Skrevet

Hei!

Har kjøpt garn og skulle til å begynne å strikke det teppet i kveld. fant nemlig oppskriften i et gamelt familien hos mamma. Men hva HAR SKJEDD???????!?!!!!!!!

Kan ikke finne oppskriften noen steder, og jeg bor på en plass hvor det ikke bare er å løpe på butikken og kjøpe ett slikt hefte.

Tror du at du kunne skrevet oppskriften her eller noe slikt????

Skrevet

Koslig at flere likte teppet : )

Det er brukt garn som heter "Tove" i oppskriften, og pinner nr 4.

5 x 6 ruter, 7 ulike farger. Legger opp 36 masker og strikker glattstrikk til ruten er kvadratisk. Syr sammen, tover i maskin og pynter det etterpå m. heklekant og syr fast kjeder av luftmasker i hjertemønster osv. Lykke til!

Skrevet

Jeg fant dette mønsteret i dag, etter at jeg fikk tips på en annen tråd. Teppet var kjempestilig, og det beste er at jeg tror jeg kan få det til! Hurra! Jeg også syntes det var nydelige farger, men da jeg har vogn i beige og sort tenkte jeg å strikke i brun/beige-toner med litt sort i. Det har de ikke i Tove. Men fant ut at jeg kunne bruke PT2 garn, der hadde de fine farger. Jeg får ikke i garnet her jeg bor, så jeg har satt himmel og jord i bevegelse, og har nå bestilt garn. Gleder meg til å starte!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Korsn syr man sammen disse lappene..? Har null snøring..

Hjelp.. ;o)

Skrevet

Har fått to sånne av min fantastiske mamma, utrolig fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...