Gå til innhold

Er det flere enn meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

som har vært både ung og moden mor?

Fikk min eldste da jeg var 17 år - og siste da jeg var 38. Har tenkt på hvor stor forskjell det var. Den gangen følte jeg at det "hastet" med at han skulle begynne å le, krabbe, gå osv., at alt skulle skje fortest mulig. Nå ønsker jeg bare at minstemann skal være baby lengst mulig.Tenker også på hvor forskjellig livssituasjonen også var - ingen utdannelse, jobb, økonomi osv. Nå er jo det meste på plass og alt er mer avslappende på et vis.

Ikke misforstå innlegget. Eldstemann har klart seg utmerket (til tross for alt jeg sikkert gjorde feil den gangen), og er en kjempefin gutt med fast jobb og samboer, og det beste av alt er at han ikke er for gammel til å gi mora si en god klem når han stikker innom:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var 25 år når jeg fikk min förste. Idag så er det nok ganske tidlig. Hadde heldigvis en grundutannelse som sykepleier på den tiden. Man har tatt to studier etter det, med barn. Det har gott fint, men det har også värt slitsomt....

Skrevet

Mange her som har vært både ung og moden mor ja;-)

Jeg har to store på 13 og 18 og ei lita på 6 mnd - idag:-)

Det er to helt ulike opplevelser å være ung mamma og moden mamma. Man har jo mer livserfaring, ro og trygghet i seg selv når man har levd noen år. Ikke så mye man skal rekke, klare, oppnå som når man er ung. Og det er som du sier, et ønske nå om å ta vare på babytiden og de små øyeblikk, på en helt annen måte enn når man var veldig ung, da jaget man mye mer! Føler også at jeg er mye mer raus, avslappet, har mer å by på til barna mine enn jeg hadde som 21-åring, da jeg fikk førstemann.

Skrevet

Ja, det er nettopp en av tingene jeg tenkte på. En ting er å gå på skole, men samtidig så har du lekser når du kommer hjem i tillegg til barnet, huset osv. Men alt går når det må:-)

Skrevet

Ja helt klart! Og at jeg nå har atskillig mer tålmod på de fleste plan enn den gang - både i forhold til barnets utvikling, oppdragelse osv.

En annen viktig ting er at jeg ikke lenger er så opptatt av å "vise alle" at dette klarer jeg - for jeg vet jo at jeg gjør det.

Skrevet

Ohh Yes! Var 3 barns mamma før jeg fylte 25! Føler at jeg er en bedre mamma som moden.... har roen, tålmodigheten og alt det der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...