Gå til innhold

Trollmora - ang ny router:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte ny router igår, da det er så kjekt med trådløst og den gamle var gått dukken. Fikk beskjed i butikken at det var superenkelt å installere den, måtte bare passe på å avinstallere gammelt system. Ok, piece of cake tenkte vi, og sambo og jeg satte igang. Han koblet ledninger og jeg satt på pc`en og fulgte instruksene der....men fikk vi det til? Neida! Til slutt ga vi opp og sambo konkluderte med at det måtte være noe galt med routeren vi hadde kjøpt. Pakket den sammen og skulle egentlig bytte den idag. Jeg måtte ut et ærend på dagen og fikk etter en stund en telefon fra min 13-års gamle datter: Mamma, nå er det trådløse systemet i orden!!! Å, sa jeg, hvordan har det blitt til da? Jeg fikset det jeg, svarer hun, det var kjempe enkelt altså! Tror ..... koblet kablene feil igår, sa hun og fniste.......;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er kjekt med ungdommer i huset ja... Utrolig hva de får til med den dataen altså:-)

Skrevet

Tenk for en utvikling det har vært på den fronten! Husker første jobben jeg hadde, vi satt med telex, gammeldags skrivemaskin, og hadde en telefax på deling på 400 mennesker, jobbet da i en stor intl bedrift:-) Og en dag fikk vi en pc på deling på 6 mennesker på vår avdeling! Vi var jo livredde for å gjøre noe galt:-) He he, sånn er faktisk min mamma og svigermor nå, livredde for at pc`en eksploderer om de trykker på feil tast - og det synes jeg er supermorsomt....:-/

Skrevet

Det er en par av mine kollegaer som lider av data skrekk på jobben. Nå er jo tidbok og all regestrering av pas på datan..... Det er utrolig... men jeg blir sett på som en liten ekspert!!!! Tror det er fordi at jeg ikke er redd for å trykke på knappen... Eller for den del skrive svorsk:-))).

Kanskje fordi jeg er en av de yngste med mine !!! 41 år!!!!

Det er faktisk lit göy og teste ut datan lit. Kjekke hvilken muligheter som finns. Men til ungenes nivå....!!!! Det kommer jeg aldrig...

Skrevet

Nei, tenk det du! De har gått forbi oss for lengst på datafronten:-)

Skrevet

Dere kan tro det eller ikke - men vi bruker faktisk skrivemaskin til noen oppgaver på jobben enda! Og den kommer nok til å bli der så lenge vi har den "bossen" vi har....

Skrevet

Så flinke vi er egentlig!

¨De siste 10-15 årene så har jo utviklingen gått i ett rasende tempo.

Så lenge man ikke er redd for å trykke så er jo alt greit. Maskina er jo så dum at den spør flere ganger om du er sikker på at du vil gjøre det du gjør om du trykker "feil".

Men i etter middag skal jeg over til naboen. Routern er nok riktig innstalert, men vi får opp bare opp noen skarve 26-30% signaler.

Skrevet

Send henne til Harrytrollet for å sørge for å få henne på nett igjen. 13-åringer synes sikkert betaling i e-stoffer er greit også ;-)

Skrevet

God ide!!! Men akkurat nå er hun så opptatt av gutter at jeg blir helt svett av å følge med!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...