Gå til innhold

Noen som har hatt klamydia, men likevel har klart å bli gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er nå gravid for 3.gang etter at jeg hadde klamydia. Tror det går greit for de fleste å bli gravid etterpå. Sykdommen skal vel ha utviklet seg ganske mye før det er fare på ferde. Jeg hadde det ganske lenge før eksen min kom og fortalte at han hadde hatt det, og at jeg burde teste meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme her... Hadde det i februar i fjor og er nå gravid. Vi prøvde bare i 2 mnd etter pilleslutt og vips så blei eg gravide. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada,hadde klamydia og gikk lenge uten å vite det, så det utviklet seg til eggstokk betennelse. fikk da beskjed av legen at hvis jeg senere plagdes med å bli gravid ville det nok være pga den betennelsen. jeg ble besatt av tanken at jeg kanskje var steril,å jeg og eksen brukte ikke prevansjon i over ett år,ble ikke gravid. men var senere på innvendig ultralyd for å se at eggstokkene så fin ut,noe de gjorde og legen konstanterte at det nok var partneren som enten var steril o.l. men nå har jeg en annen type,og er gravid i 23.uke. det er nok ikke mindre sjangs for å bli gravid hvis du bare har hatt klamydia og ikke betennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jepp! Ble smittet sommeren 05, og ble gravid i mars 06, takk og lov!! Hadde helt grusomme tanker ang at jeg var steril og lignende i etterkant. men med min nåværende herlige flotte mann ble unnfangelsen gjort på første forsøk! Så til de som har/har hatt klamydia (og vi er ikke få..), ikke fortvil.. sjansen er fortsatt stor for å bli foreldre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt det 3 ganger jeg.... og ene gangen gikk jeg i nesten 2 år, uten å vite om det... er gravid uten problem nå... 3 mnd tok det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det en gang. Fra en eller annen gang i 2001 til oktober 2004.

Var hos lege tidlig i 2002 men fikk aldri beskjed om det. Ikke før i 2004 da jeg var til utredning for infertilitet fant man det. (Og jeg holdt på å kvele legen min som hadde unlatt å si det til meg. Man går jo ikke frivillig med kjønnsykdommer i over tre år. ) Infeksjonen hadde satt seg i egglederne mine. Heldigvis var ikke arrdannelsene så store at eggene ikke kom i mellom og jeg blei gravid i mai året etter. Endte i sa i juli og jeg blei gravid igjen i september. Endte i sa det også. Så her i gården går det fint an å bli gravid til tross for klamydia. selv om spirene ikke akkurat ser ut til å trives i livmora mi da men det er jo en helt annen historie ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det to ganger og ble gravid en måned etter at jeg slutta på pillen. Personlig tror jeg det er litt "hausa" opp det der med at man blir steril av clamydia, kjenner sååå mange som har hatt det, og ingen som har hatt problemer med å blir gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg spurte legen om dette. Han sa at det ikke er spesielt stor fare hvis man ikke har fått betennelse i eggstokker/eggledere. Dette kjennetegnes visst med smerter i magen og feber.

Har man hatt en slik betennelse kan det kanskje være vanskeligere å bli gravid, men det er ikke noen automatikk i dette. Som du ser her, det er mange som har hatt klamydia og likevel blitt gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hadde klamydia som utviklet seg til eggstokkbetennelse.. Vært gravid to ganger. I tillegg har jeg vært plaget med cyster - men ikke no' problem: Heldigvis!!! Var redd for å ikke kunne bli gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også klamydia for 4år siden sånn ca.

Og nå er jeg gravid i 6mnd, jeg trudde at jeg hadde blitt steril, så sløvet litt med prevansjon, men så plutselig var jeg gravid.

Trur den infoen om at man har sjanse for å bli steril er overvurdert...den er i hvertfall minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Nå ble jeg skikkelig letta her jeg sitter å leser. Jeg har hatt klamydia for lenge siden, og jeg er faktisk litt usikker på hvor lenge jeg hadde gått med det før legen min oppdaget det. Jeg har ikke hatt det siden, for jeg har hatt samboer i snart seks år. Nå har vi lyst på barn, men jeg har hele tiden gått å tenkt på at jeg blir sikkert ikke gravid pga det. Men jeg ser jo her at de aller fleste blir gravid likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Vi har prøvd å bli gravide i litt over et år nå, men ingenting skjer. Nå bekymrer jeg meg for at det kan være på grunn av en klamydiainfeksjon som førte til en egglederbetennelse. Jeg ble sykehusinnlagt og de tok en kikkhulsoperasjon. Husker ikke stort av det siden jeg var helt i tåka når de fortalte meg alt og siden det er 5 år siden nå. Men inbiller meg de sa de hadde funnet egglederbetennelse og jeg kunne behandle den med antibiotika og da skulle alt være greit. Tenkte ikke på å spørre om mulig graviditet der og da og de sa heller ingenting. Men hvis jeg hadde tette eggledere da, så har de vel åpnet de ? Eller går ikke det ?

Uff, livredd jeg ikke kan bli mamma likevel...

 

Noen som vet noe om dette ? Som har hatt kikkhulsop. eller fått åpnet egglederene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hadde det i flere mnd og oppdaget det da jeg fikk betent livmorhals. Det er mange år siden. Hadde MA første svangerskap og fikk så ei frisk jente for snart 3 år siden, og er nå gravid igjen på første forsøk. Altså alt helt normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...