Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Gullklumpen på 17 mnd. elsker å kaste ting. Steiner, bøker, leker mm. Har holdt på med det i noen måneder nå, og det er jo ikke alltid like kjekt, f.eks. når hun er sammen med andre barn. Hun er veldig stolt av seg selv som klarer å kaste, og har spesielt stor glede av å kaste steiner i sølepytter. Og hun gjør det jo aldeles ikke for å plage noen. Så jeg har ikke fått meg til å si "Nei", og avledning kan jeg bare glemme for å kaste er det gøyeste av alt. Jeg har forsøkt å ikke gi henne noen oppmerksomhet når hun kaster, men det hjelper ikke. Bør jeg begynne å si "nei"? Er det mulig å lære henne at det er greit å kaste ting når hun er alene, men ikke når der er andre? Dette er mitt første barn, så jeg føler meg litt rådvill. Veldig glad om andre har erfaringer som de vil dele.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Har en på samme alder som deg, og han begynte for ikke så lenge siden å kaste på en ball som vi har inne. Det synes han er veldig gøy, så nå kaster han på den inne, og vi leker sammen med han. Men jeg setter grensene nå med at stein og lignende ikke er greit, så om han blir litt forvirret, så håper jeg at han skjønner det med tid og stunder. Jeg er som deg litt rådvill. Når han vil kaste stein, så sier jeg nei, ikke kaste stein, og avleder han så godt jeg kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå