Gå til innhold

Noen her som jobber som kunderådgiver i bank ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei : )

Hvordan ser arbeids dagen din ut ?? Skal på intervju til en slik stilling, men arb. områdene var litt vage. Noen som kan fortelle meg litt ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også litt på lønnsnivået : )

Hilsen HI

Skrevet

Hei!

Ja, jeg gjør! I Sparebank 1.

Vi har arb.tid fra 08.30-16.00, og torsdager til kl.17.00.

Stengt i helgene!

Jeg jobber som totalkunderådgiver på bank (utlån) og forsikring, men har hovedansvaret på forsikring så det blir mest det jeg sitter med.

Jeg steg nettopp i lønn (4 års ansinitet) til ca.295.000,-, husker ikke helt lønnstrinnet men.. Synes det er helt ok i og med at jeg ikke har høyskoleutd. og er 26 år..

Bank er himla grei plass å jobbe! veldig 9-4-jobb, fri i helgene og gode lånebetingelser og renter!

- Må jo legge til at vi har en del bonuser som gjør at lønna mi brutto kommer opp i mot 340.000,- i året.

Skrevet

Du skrev at du lurte på hva arb.områdene var.

Glemte å svare på det!

Vel, det går jo på hva kunden trenger, men det blir jo å gi tilbud på lån, forsikringer, tegne/endre/si opp forsikringer, etablere og vedlikeholde lån, kundeforhold, kontoer, kort, refinansieringer, generell gjennomgang av kundens behov, økonomi, sparebehov, salg av spareavtaler og pensjonsavtaler m.m.m.m.

Skrevet

Et spørsmål til Honky Tonk!

I forhold til det du sier om lønn, hva slags utdannelse og erfaring har du fra før? Hvor mye mer ville du tjent om du hadde høyskole utd.? Hva pleier de å forlange av utdannelse for at man skal kunne søke slike jobber?

(er ikke hovedinnlegger)

Skrevet

Hei

Jeg er HI, jeg har fabrev i resepsjonsfaget, trot de setter pris på erfaringer innen kundebehandling. jeg har jobbet innen hotel & reiseliv i snart 10 år og det er jo salg, kundebehandling jobben går ut på, men det er jo så klart en fordel med høyskole utdanning, men de ser mye på pesonligheten din, evnen til å kommunisere og selge : )

Hilsen HI

Skrevet

Jeg skal begynne på BI (bedriftsøkonomstudiet) fra våren av, og ved fullendt studie kan jeg forvente å gå opp 2-3 lønnstrinn og ligge på et sted mellom 310.000 og 340.000,- brutto. Det sa de iallefall...

Jeg er "bare" utdannet Advokatsekretær fra MI, samt at jeg tok 2 fag på BI når jeg begynte i banken, hhv. "Personlig Økonomi med JUS" og "Forsikring". Det var det de krevde da. Sparebank 1 har som policy at de helst ser at alle ansatte har høyskoleutdannelse, iallefall i enkelte stillinger. De krever nok ikke det av de som sitter i kassen etc. men. Vi må jo også ta en del interne kurs og opplæring innen banken, bla. en sertifisering som alle finansrådgivere må ta iflg. nye endringer i Finansavtaleloven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...