Gå til innhold

Gulper mindre, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..gråter fortsatt i forbindelse med 19 måltidet. Hun spiser godt først, men blir så urolig ved puppen. Jeg løfter henne opp, hun begynner å gråte, raper, g¨åter videre. Kommer ikke flere rap uansett hvor lenge jeg stryker og klapper henne på ryggen eller humper henne forsiktig på skulderen. Prøver å legge henne til brystet igjen, men da suger hun bare litt før hun slipper og gråter. Vender seg mot puppen igjen, slipper og gråter... Jeg sjekker alltid om jeg har mer melk i puppen så det er nok ikke det hun reagerer på. Dette skjer stort sett bare på dette måltidet og jeg kan ikke si det er noe spesielt jeg spiser som hun skulle reagert på. Eneste som roer henne er om vi går rundt og bærer på henne. I dag bæsjet hun rett før måltidet uten et knyst, så får det ikke helt til å stemme at hun har vondt heller!

Noen orakler der ute som kan forklare meg hvorfor hun gråter på dette måltidet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når gutten min holder på sånn er han rett og slett trøtt. Tok laang tid før jeg skjønte det. Trodde jeg hadde for lite melk, men så trengte han bare hjelp til å sovne. Putter inn smokken, holder den inne og vandrer rundt som om jeg ammer han.

Håper du finner ut av det snart :)

Skrevet

Jepp! Det er akkurat denne bære stillingen jeg bruker på henne også og da virker det som omhun roer seg litt, men jeg må GÅ eller STÅ. Hvis jeg setter meg ned er det full alarm igjen. Det er så rart at hun bare er sånn på dette måltidet... Håper det er sånn som du sier, kanskje vi kan begynne å få en litt tidligere kveld. Hun er sånn på alle disse 19 måltidene, noen ganger også kl 21, men sover ikke så ofte mellom de to måltidene... Kanskje hun rett og slett er så trøtt at hun ikke klarer sovne?

Tusen takk! (Hvordan gikk det forresten med ph målingen?)

Skrevet

Høres ut som hun kan være plaget med sure oppstøt. Er akkurat sånn jenta mi holder på. Men hun trenger jo ikke ha refluks for det. Har du prøvd å amme slik at hun ligger litt høyt med overkroppen?

Det kan jo også være luftsmerter. Går an å prøve minifom eller ammete.

Skrevet

Det virker liksom ikke som om det er no oppstøt eller gulp på gang. Og hun raper jo! Ammer henne alltid litt skrånende med hodet høyt. I og med at hun var veldig urolig de første 6 ukene med mye luftsmerter så kjenner jeg det igjen ganske godt og det er ikke det heller... Nei, det skal ikke være greit å forstå disse små! Har forresten bygget opp hodeenden av sengen hennes, men bare med noen cm... burde kanskje bygge opp litt mer? Men nå gulper hun jo plutselig mindre, så... Har kuttet ut melk (for andre gang) så tror kanskje det er en sammenheng (argh, for jeg er så glad i melk!)

Skrevet

Jeg har begynt å legge han kl 18 når han er blid som en sol og det er tredje! dagen han sovner av seg selv. Det gikk bra på ph-målingen, han har heldigvis ikke refluks. Kritiske grensen er 10 % sure oppstøt i døgnet og han hadde "bare" 8. Han har vist mest problemer med oppstøtene midt på dagen akkurat når vi har pleid å gå tur. så nå skjønner jeg hvorfor han ikke vil ligge i vogna. Har hørt nok om at han er bortskjemt fordi vi har båret han, takk og lov for at vi ikke har hørt på det. Gutten har jo ikke hatt det så godt.

Så hyggelig at du spurte hvordan det gikk :)

Skrevet

Hmmm.. Ja, ikke lett. Kan selvsagt være melka, men er også sånn at gulpinga er bedre innimellom... Jeg kutta ut alt av melkeprodukter i 2 uker. Den første uka var det bedre, mens den andre var det back again! Men det trenger jo absolutt ikke være slik i deres tilfelle for det.

Kan sikkert bygge opp under senga enda litt til. Hvis du tar et frottèhåndkle under hodet, unngår du at hun sklir for mye ned.

Vippestol er også kjekt!

Skrevet

Uff så kjipt med melka. Min reagerer på sjokolade han :(

Skrevet

Klart jeg måtte høre hvordan det gikk, vi med-gulpe-søstre-med-reflux-mistanker må holde sammen! Håper jeg får frøknaher til å sovne så tidlig etterhvert. Må si jeg gleder meg til vi skal stille klokken!!!!

Når du legger han, ammer du rett før du legger han? Godtar han å ligge i senga til han sovner av seg selv eller har du noen triks?

Skrevet

Nå er jo min litt eldre enn din, men her har faste rutiner gjort susen. Først ammer jeg han, så kveldstell, koser litt i stua og så går vi på soverommet. Der synger jeg trollmors vise og so ro lillemann og går ut. Med en gang han sutrer litt har jeg gått inn og sunget på nytt, og gråter han tar jeg han opp og synger. Dette har jeg gjort hver kveld og det har bare gått bedre og bedre. Noen ganger har jeg måttet frem med puppen igjen men det blir mer og mer sjeldent. Jeg tror veldig på å heller gjøre han trygg i senga enn å la han gråte.

Skrevet

Ok, rutiner, ja...

Ble han forresten medisinert for de sure oppstøtene?

Skrevet

Jeg er rutinefrelst ja, skulle så gjerne ha funnet ut rutiner på dagen og for da sovner han ikke av seg selv. Nei, legen mente det ville gå seg til av seg selv siden det ikke er så mye, og at det knskje blir bedre når vi begynner med fast føde. Får håpe gulpingen til jenta di går over snart, det er vel noen som gulper mindre når de når 3 mnd ca. Vi slipper jo gulpingen men det er ikke så veldig hyggelig med hiksting heller.

Skrevet

Hun var litt kranglete nå, hadde litt sure oppstøt (ikke gulp), så vi prøvde gi henne litt vann for å liksom roe ned halsen hennes. Sikkert ikke så godt med den sure syren. Er spent på om det har effekt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...