Gå til innhold

Hei alle dere som har vært i Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille familie har tenkt til å reise til Thailand men vi er ikke sikre på hvor enda...

Vi har en liten jente som i januar/februar, når vi har tenkt til å reise, er ca 10 mnd. Vi har tenkt til å være borte i ca 30 dager og har spart opp litt slik at vi tenkte å bo litt bedre enn vanlig...

Hvor bør vi reise? Hua Hin, Koh Samui...?

Er det noen som kjenner til et ok sted å bo - helst slike bungalower som man ser på alle bilder? Jeg har hørt at Thailand er barnevennlig, men er det noen steder som er mer så enn andre?

Vi er intressert i steder med fin strand, badebasseng, shopping og god mat....

Håper noen kan hjelpe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært i khao lak & phuket før,

Phuket var ikke helt min stil ( for mye stress & mas & prostitusjon )

Men Khao lak var himmelriket ( det ble jo dessverre utryddet av Tsunamien - men er visst oppbygd igjen nå)

.men nå 10 des reiser vi litt opp over østkysten - til Cha am , ligger et par mil fra Hua Hin.

Har fått anbefalt det stedet fra en venn av oss som har reist thailand rundt.Så når vi kommer derfra kan jeg fortelle deg hvordan det har vært ;-)

Skrevet

vi sitter også og surfer på Thailand, men det blir i såfall ikke før i november neste år. Akkurat vært to uker på Kreta, og vurderer Thailand før lillebror fyller 2 år. Har du en link til Cha am? Hvilket selskap reiser dere med?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg føyer meg til dette spørsmålet.... Vi har tenkt å reise til Thailand til høsten igjen - altså om ett års tid. Da med to små barn. Vi tenkte på å reise til Koh Samui og lurte på om noen kan anbefale hoteller / bungalower som er helt allrighte å bo i over lengre tid. Samt hvilke strender områder man bør besøke etc. Tenker å være borte 1,5 mn og har ikke all verdens med penger....

Skrevet

Hei. Jeg skal reise til Thailand 28 des og være der i 6 uker. Reiser med samboer og tre barn gutt 5 år, gutt 2 år og jente 9 mnd. vi skal til Hua Hin og Koh Samui og da kan jeg sikkert svare deg på dine spm. Kommer hjem 10 feb. vi reiser i pappa permisjonen. Har ordnet hotell på internett og fly billetter hos orkide ekspressen eller orkide reiser husker ikke helt. Gleder meg veldig.

Skrevet

Jeg har vært i Thailand mange ganger, og skal for første gang i år ha med baby bortover.

Tidligere har jeg vært på loffen, og vi har tatt ting litt som det kommer. Har både vært på øst og vestkysten av syd Thailand. Koh Samui er desverre ikke det det en gang var. Tidligere var det en rolig, flott øy hvor man kunne oppleve thai kultur, mat og finne fred. De siste årene har turistene innvadert øyen, og den har nok blitt mer lik på Phuket. Spesielt eller tsunamien, for da ble charter trafikken omdirigert hit. Jeg har alle gangene bodd på Chaweng stranden, og der er det er sinnsykt kaos. Flotte strender, selvfølgelig, men et menneskeyr og trafikk uten like. Det er flust med restauranter og billige shopping muligheter. Lamai stranden er mer rolig.

Det jeg kan anbefale er å kanskje bo på Koh Samui i 2-3 dager. Videre ta en ferje over til Koh Phangnan og opplev det virkelige Thailand. Ferjeturen tar ca 1 time. Vi ble værende 1 uke på Koh Phangnan før vi dro videre til Koh Tao. Der likte vi oss også godt, og ble værende 5 dager før vi returnerte til Koh Samui. Tar ca 1,5 time med ferje. Koh Tao og Koh Phangnan er uberørte øyer hvor man finner fantastiske strender, billige og gode restauranter, fine hoteller...osv...

Øyene inni Siam gulfen er veldig annerledes enn i Krabi området og vestkysten. Jeg kan absolutt anbefale å fly til Krabi, bo i Aou Nang og på Railay Beach. Ta longtailbåter ut til alle de flotte småøyene, dykke snorkle, kose seg på stranden...osv...

Jeg kunne skrevet mer (ser innom i morgen), men er trett og må sove!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...