*gullklompen* Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Hører så mange snakker om at de boikotter nestlè. Hva er så galt med det merket? Bør jeg unngå det? Jeg bruker nestlè maisgrøt til gutten min på snart 5 mnd...
Duddlidu Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Jeg har ikke satt meg virkelig godt inn i hva som gjør nestle så boikottet, men ammehjelpen.no har skrevet en del om det på sine sider. Du kan jo gå dit å lese om hva de skriver http://www.ammehjelpen.no/default.asp?MenuID=255&mainID=255 Hilsen meg
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 De har markedsført mme i u-land, fått fattige mødre som ikke har råd til mme til å slutte å amme... resultatet: mødrene vanner ut mme, og det med vann som ikke er rent. De har dessuten delt ut mme-prøver gratis på sykehusene, det er brudd på WHAs markedsføringsregler Se www.ammehjelpen.no/default.asp?MenuID=255&mainID=255 + kommentar i Aftenposten: www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article1304933.ece for mer info. Personlig synes jeg det er veldig vanskelig å boikotte alle Nestle-produkter, det er dårlig utvalg av de andre merkene i butikkene der jeg bor. Det blir altså sånn "halvveis" fra min side.. Produktene i seg selv er ikke så ille, de er blitt ganske bra (ikke tilsatt sukker etc, en del økologiske produkter etc). Ikke noe verre enn Hipp og Småfolk, mener mange. For babyer er det en smakssak... :-) Tildes mamma
Vestlandske meierier A/S Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 siden de vanner ut mme er det veeeldig mange spedbarn som dør.......... derfor boikotter jeg nestle så godt jeg kan! de har rett og slett lurt mødrene i u-land..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå