Chiabatta Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 PIZZA 4 dl lunket vann 50 g gjær 7 ss olje 1 ts salt 1 l hvetemel Fyll: 1 pk kjøttdeig 1 pose Toro pizzafyll med tomat og løk 1 stor boks sjampinjong 1 løk 1 rød paprika Ost på toppen Stekes i ca. 15 min. ved 250 grader midt i ovnen. KJØTTBRØD MED BACON 1 pk kjøttdeig 1 løk 1 egg bacon i skiver salt og pepper 1 skive ristet loff Varm stekeovnen til 200 grader. Rist loffen og smuldre opp. Rens og finhakk løk og elt sammen alle ingrediensene til det blir en seig masse. Form til et avlangt brød med fuktede hender i et ildfast fat. Legg til slutt baconskivene rundt. Stekes i ca. 45 min. Serveres med poteter - gjerne fløtegratinerte + grønnsaker. YELLOW SUBMARINE Kutt båtpoteter, krydre med piffi og olje og ha i langpanne. Stek i ca. 30 min. ved 200 grader. Kutt sjampinjong, paprika og løk - fres i panne og bland med Toros pizzafyll med tomat og løk. Stek kyllingfilet, bland alt og legg på en oppvarmet chiabatta. Ost på toppen. LASAGNE 9-12 lasagne plater 1 pk kjøttdeig ketchup stor tomatpuré sjampinjong paprika løk oregano basilikum 1 l hvit saus fra pose 2 dl revet ost salt og pepper Stek kjøttdeigen og tilsett ketchup og tomatpuré sammen med krydderet. Bruk en firkantet ildfast form som du smører. Legg et lag hvit saus som du har blandet halvparten av osten i, og et lag kjøttsaus. Legg på lasagneplater. Fortsett slik til du ikke har mer sauser igjen. Dryss resten av osten på toppen og stek i ovnen ved 200 grader i 45 min. FISKEFORM Del seiblokk i terninger, poteter og løk i båter, broccoliblanding. Hell over litt olivenolje, salt, pepper og et halvt beger creme fraiche blandet med litt vann. Strø over revet ost. Gratineres i ovnen ca 40 min. på 225 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå