mammaen til skatten Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Vi har en mistanke om at babyen vår har kolikk, men er ikke sikre. Hva gjør vi? Skal vi kontakte helsesøster eller lege? Hvordan kan de si med sikkerhet at det er kolikk (er jo ikke sikkert han gråter når vi er hos lege/helsesøster)? Leste også innlegget om KISS/KIDD. Mye der som minner om vår babys oppførsel.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 jeg bestilte meg bare time til kiropraktor jeg, og det hjalp masse!!! tre behandlinger og gutten var som ny:) dersom du mistenker kiss kan du jo bestille time hos manuellterapaut, trenger ikke innom lege el helsesøster.
Molait Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Med sikkerhet kan man vel ikke si. Og hjelper da ikke om han gråter når dere er der. Kolikkgråt har ikke en spesiell lyd:) tror de sier at de må gråte minst 3 timer sammenhengende, minst 3 ganger i uka eller noe. Husker ikke helt tallene. Uansett er det ikke stort de får gjort, annet enn en del tips. Disse tipsene kan være like fine å bruke om han "bare" har mye magevondt. Sukkervann, malt, kiropraktor, akupunktur, massere magen, bære dem hengende over magen, (et jeg har erfart selv..stå ved siden av springen rennende eller med støvsugern på. Mange slutter å skrike da. Hjelper vel ikke direkte på smerten, men mor og far får en pause) Ligger mange tips ute. Du får søke litt:) Lykke til!
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Ja hva er kolikk...det er kun en betegnelse på luftsmerter. Kun en betegnelse som legen og hs sier når de ikke vet noe annet. Det kan komme av så mye...noe du har spist, en rap, umodent tarmsystem, låsning i rygg/nakke/bekken... Jeg fikk også beskjed om at det er nok kolikk (det vil si skrike mer enn 3 timer mer en 3 dager i uken) Jeg gikk til kiropraktor og fikk et nytt liv slik som hun over. Jeg ville fått en time for å utelukke låsningerfra fødsel eller feile sitte/ligge stilliger. Og det ikke er noe der må du bare prøve deg fram....eller som før i tiden....la de skrike litt for ikke å gjøre de bortkjemt. Men det ville ikke jeg da... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå