Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ut som om vår lille gutt holder på å gå fra tre til to dupper på dagtid. Det er veldig vanskelig å få han til å sove ettermiddagsluren. Han sover som regel bare en liten time på hver av lurene. Hvor mye sover deres unger på denne alderen? Er det ok å kutte en lur hvis han ikke vil sove den?.....hm det sier seg vel selv at vil han ikke sove så vil han ikke sove...men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min er 8 mnd og han har sovet to dupper siden han var rundt 5 mnd.

Han våkner ca kl 06-07 om morgenen og sover første dupp ca kl 0830. Han sover alt fra 40 minutter til 2 timer.

Neste dupp er ca kl 1230, og da sover han stort sett et par timer.

Er da våken igjen til han legger seg for kvelden ca 1830.

Skrevet

Samme her. Han har sovet to lurer siste uka, ca. Første luren er som regel på mellom 60 og 90 minutter. Andre luren er på ca en time. Ettermiddagsluren begynner han på mellom kl 15 og kl 17! Jeg lar han bare sove, føler han fikser duren sin selv. Men skulle selvsagt ønske han hadde faste tidspunkter der han sov. Sånn er ikke verden! :-)

Skrevet

Min første sov en halvtime i ni-titiden, og 2-3 timer fra tolv halv ett på den alderen. Da hun var rundt året gikk hun over til å sove en langdupp på 2-3timer. Det fortsatte hun med hos dagmamma til hun var ca 2 1/2. (hun sluttet å sove på dagtid hjemme da hun var ca 1 1/2)

Skrevet

hrmffff! ser flere her har bebiser som sover to-tre timer lange dupper på dagen. Fy flate så heldige dere er! kan se langt etter det her i gården...

Skrevet

Jeg skulle også gjerne hatt en langsover.....men håpte kanskje han ville begynne med det hvis han nå dropper ettermiddagsluren... Uansett er det jo vanskelig å styre. Faste sovetider har han aldri hatt.

Skrevet

Oi, sover han bare 2*1 time på dagen ?

vi er heldige om han sover 2* 20 minutter.

Ikke sover han på dagen, ikke på natta. Skjønner ikke hvordan han klarer holde det tempoet, jeg :)

Skrevet

Klumpen våkner ca 06, får pupp og sover igjen til ca 08. Er da våken til ca halv elleve og sover en-to timer. Sover igjen etter middag ca kl 15. En times tid omtrent.

Hatt det sånn en stund nå!

Skrevet

Gutten min sover fra 18.00-06.00 da får han pupp, og sovner etter ca 15 min igjen og sover til 07.30-08.00. Så sover han 3 dupper til på dagen, av og til 2 (hvis vi er mye på farten). Han sover til sammen rundt 16 timer i døgnet.

Skrevet

Lillesnupp her sover 2 ganger på dagen. Sover natten fra 19-07(jippi, hele natten nå:-)

Så sover hun fra 09-11 ca, og fra 13-15-16 Så våken fram til 19 igjen.

Skrevet

Kasper kutta ut den tredje duppen sin da han var 6mnd han. Var umulig å få han til å sove den tredje på dagen, så da var det bare å slutte. Han våkner i halv 8 - 8 tiden og legger seg igjen i 10.30 tiden. Sover vanligvis i 1time - 1,5time også har han en dupp i 15 tiden som ofte varer i rundt 40min. Varierer veldig da. Da er han trøtt til kvelden ja!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...