Gå til innhold

sliter sånn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her, og trenger litt råd ang. livssituasjonen min..

Jeg og min kjære samboer flyttet til oslo for 1 1/2 år siden. Vi kommer egentli fra en mindre by som ligger ca en og enhalv time fra oslo..

Men problemet er at jeg trives ikke her i det hele tatt.. blir seriøst deprimert av å bo her.. syns det er alt for stort og upersonlig.. samtidig savner jeg mine venner og familien min..:(

Jeg føler meg HELT alene her.. aldri følt meg så tom og ENSOM noe sted.. samboeren min er på jobb 10 timer om dagen, og har fått mange nye venner der.. han trives her og vil bli boende en god stund til..

Men jeg vet bare ikke om jeg klarer.. men jeg må vel holde ut for min kjære sin skyld......

Har alltid drømt om å flytte til en større by.. og ja, det var spennende det første halve året.. men nå mistrives jeg så sterkt.. vil bare HJEM!!(samboer er fra samme by som meg)

Når vi er hjemme på besøk kjenner jeg inni meg at jeg blir lykkelig og avslappet.. og når vi må dra igjen sliter jeg med å holde tårene tilbake.. Det er rett og slett grusomt å dra hit igjen.......

Rart, for når jeg var yngre var drømmen å bo i en stor by.. nå vet jeg at jeg trives mye bedre på mindre steder...jeg må ikke flytte dit jeg kom fra.. men vil til en mindre by..føler meg mye mer trygg da...

Sambo vet hva jeg føler, men han vil hvertfall bo her i flere år til før han vil flytte...

har heller ikke lyst til å gå sånn i flere år til.. har jo hatt det sånn snart ett og et halvt år... og det blir IKKE bedre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat samme som meg d...

Vet åssen du har d dessverre, men jeg flytta fra en by til en bygd da.. Hva gjør man ikke for kjærligheten sier jeg bare...!!

Jeg gråter masse, men d jeg har tenkt er hvis jeg får barn kan jeg kose og dulle med det og ikke være så ensom men jeg vet ikke enda..

Noen dager er bedre enn andre...

håper vi kanskje kan holde kontakt?!? så får du ha lykke til videre..

klem!!!

Skrevet

Hej!

Jag har inget råd än så länge men har du sett att folk i oslo ska treffas nästa tisdag? jag känner inte heller någon sen vi flyttade hit i somras (sambon har ju kollegerna) så det spelar ingen roll hur treffen blir, det ska bli skönt att träffa nån annan än honom bara:)

Det att du inte trivs är ju inte det minsta rart om du nu inte har några vänner, man får så fel bild av en stad då, vilket ställe som helst verkar otrevligt och kallt när man inte känner nån, så ge det en ärlig chans innan du börjar planera för flytt, tycker jag.

Kolla BIM-treff-sidan!:) om du tycker att det är obehagligt att gå ensam så kan ju vi mötas strax innan och gå tillsammans.

ikke oroa dig mer nu!

klem!

• 1 måned senere...
Skrevet

hei Jane og snapssy.

dette høres trist ut. men hva med å ta dere en jobb dere da+ eller jobber dere kanskje alt? Er jo ikke sikkert dere finner nye bestevenner på jobb, men det er jo et nettverk ihvertfall?

Skrevet

Hei!

Her ser jeg bare to mulgiheter.....

1. Du gir han et ultimatum... Enten så får han bli med på flytte lasset hjem eller en annen plass, eller så får han bli igjen i Oslo. Så får du se hvor mye han vil "betale" for forholdet deres.

2. Du må prøve å gjøre det beste ut av det. Finn deg en hobby å bli kjent med folk, kanskje det blir bedre da. Jobb er jo også en mulgihet til å bli kjent med folk. Du kan jo se etter folk her på barnimagen siden om det er noen som bor i ditt nærområdet.

Detter er ikke enkelt. Men jeg ville først ha prøvd nr 2. fungerer ikke det over en tid så må du gjøre punkt 1. Det er ikke bare du som skal ofre for kjærligheten vettu!! Ta og gi, i gode og onde dager =)

Lykke til!!

Klem Ellen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...