Gå til innhold

Ang "trøstespising"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest en del bøker og brosjyrer ang ernæring til bebier. I stort sett alle står det at man aldri skal bruke mat som belønning eller trøst! Dette har jeg lurt litt på. Jeg ammer fortsatt (8 mnd) og når det gjelder puppen, så praktiserer jeg fortsatt selvregulering. Dvs gråter han "sulten-gråt" får han pupp. Er dette feil. Blir det trøstespising? Eller refererer bøkene her kun til fast føde??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...da tror jeg jeg synder litt innimellom- her trøstespises det når jeg har prøvd det meste av andre ting...

Skrevet

Oi, dytter for deg jeg, for dette begynte jeg å lure på nå også. Min er snart 9 måneder, og har fått regulere seg selv siden fødselen når det gjelder pupp. Og nå som det blir noen knall og fall får han ofte litt pupp som trøst (ikke alltid han spiser noe særlig da, er litt trøst bare å bli lagt til virker det som). Har alltid trodd at det var helt greit jeg?

Skrevet

Min gutt er ikke mer enn 4 mnd, men har virkelig ingen betenkeligheter med å gi pupp for trøst. Kan ikke skjønner hvorfor det skulle være feil. Jeg syns du skal fortsette som du har gjort før - gi pupp når han ber om det:-)

Skrevet

Alle barn trenger trøst når noe er dumt, vondt eller galt, og jeg vet ikke om noe som trøster bedre enn å få litt pupp. Tror ikke det kan være feil på noen måte, så vi kan vel bare amme i vei:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...