Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har verdens skjønneste lille tass på 8 mnd! Han er blid og fornøyd, mesteparten av tiden. Problemet er at han de siste tre månedene plutselig kan begynne å hyle og sutre for "ingen ting". I det siste har det blitt ekstra ille fordi han har lært seg å bruke stemmen mer og ofte skriker han (eller snakker høyt?) bare fordi han kan!! (skjønner?) Når han begynner med dette er det ikke annet å gjøre enn å la ham holde på, han slutter etter en liten stund. Problemet er når jeg er ute med barselgruppa eller andre. De godtar ikke at jeg lar ham sutre litt. De kommer alltid med råd om å gi ham smukken ta ham opp av vogna, gi ham pupp osv osv osv.... Hvis jeg sier at, nei jeg bare lar ham holde på litt, så kommer de å putter smokken i munnen på ham e.l. Blir så sint!!! Er det SÅ feil av meg å la ham holde på. Han er jo ikke redd eller lei seg, han bare sutrer og snakker og skriker litt....
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Sånn holder jenta mi på 5 mnd på også Har ikke så mange råd, desverre. Er liksom ikke så lett å be de være stille heller Du kjenner jo babyen din best, så de andre har jo ikke noe med det egentlig. Men de gjør det sikkert for å prøve å hjelpe, selvom ikke du opplever det sånn.
KaMa Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Når du er ute med barselgruppa, er dere ute på cafe da? Jeg har selv en på 6 mnd som også har begynt å lage mye høye lyder. Hjemme lar jeg han holde på, men ute blandt folk pleier jeg å enten roe ham ned, avlede ham og om det ikke går, tar vi turen ut. Vet jo ikke helt hvor dere er når de andre begynner å blande seg, men om dere er ute blandt andre folk kan det jo være de bryr seg av hensyn til andre folk og ikke av bekymring for ditt barn. I så fall ville jeg nok spurt rett ut om det plaget dem at han lager høye lyder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå