Gull-i-magen♥ Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Har så lyst til og lage noen fine julegaver selv! Er det noen som har tips? Er begynnt på et par tova-votter, men tror ikke jeg rekker mer enn ett par før jul;) Trenger noen tips som ikke er så tidkrevende...
98 & 05 & 07 & 08 Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 hva med å lage noen fine fotoalbum, smykker, håndavtrykk av barna med et lite dikt på
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Deilig med sokkar strikka på tjukke pinnar som ein tovar i vaskemaskina så blir det ulltøflar. Greit å ikkje strikke dei så høge, og hugs å strikke dei stoore (dei krympar jo slik i vask) Sit med eit par på beina no, varmar godt
camilla^ Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 *sydde eller strikka grytelapper. *Sy grytelapper og honkle i samme stil. Appliker ett hjerte, engel eller noe annet på. *Kluter - appliker ett hjerte på. kan bli mange fine, kid har foresten 10kr fargede kluter nå. Masse fine farger. *Godte pose - Sy en pose og fyll med nøtter, eller annet snop. Lages de litt større kan en ha mat i også. Eller fyll med lys, servietter. *Sokker- kjøpte i fjord masse billige ferdig strikkede ull sokker( grå og hvit spettete, som en får kjøpt mange steder. Europris har foresten også litt andre farger. Hadde i fjord hvertfall) Strikket små remser på 4masker og 8 masker og 10 masker. Litt forskjellig på hver sokk, slik at det passer i hop med hvor mange masker det var på sokkene. Felte av litt på tuppen, slik at den ble rundt på tuppen. Sydde sdisse fast på yttersiden av sokken, øverst. Brettet ned sokken. Disse blei kjempe fine, og veldig raskt å lage. Og fikk masse fine tilbakemeldinger. Strikket remsene i masse friske farger. *meisebolle holder - skjerte ut en dompapp i tre. laget ett stort hull i midten av fuglen. og satte i en krok inne i midten, slik at meisebolle kan festes. I år er det jenta mi på 3 som skal til pers og male til besteforeldre og slikt. Mamma gjorde dette i barnehagen for noen år siden også, var stor suksse. *Snømann - Ta en planke i ønsket lende. Litt over midten av planken saker du hakk i planken. (1-2 cm om du ikke har veldig stor planke.) mal nesten hele hvit. Sort på toppen, slik at det blir flosshatt. Mal en liten list sort og lim den horisontalt på der det sorte begynner. Lim på sorte knapper til øyne, munn og knapper. Orange til nese. Lag ett skjerf av filt eller stoff til skjerf, som knytes der innhakket er. Koselige å ha på veggen ute. (da bør de også få en omgang med lakk, spraylakk er enklest) *Julegavesekk - Sy en stor pose av strie. appliker, eller sy på ett ønsket motiv. Og finn et fint bond til å knyte sekken med. *Vedbærer - Kutt til to passende stykker strie, avlangt. Lag hemper i strie eller annet stoff som passer til. Sy dette fast på endene, når du syr de to andre delene sammen. Sy på hjerter i stoff eller slikt. Så flink jeg var til å forklare i natt... *ler* Spør om du lurer på noe.
*bubbs* Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg skal lage heklede og strikkede bikinier i bomull til kusinene mine i år. De blir veldig "hippie" aktig, og er utrolig stilige! Lave i livet, med brazilian bak og toppen er trekanter med hullmønster/blonder i i ytterkantene så de blir litt ekstra frekke.
pastasalat Skrevet 7. november 2006 #6 Skrevet 7. november 2006 1.Hva med å lage en dørkrans? Da kan du gi den i begynnelsen av desember og så kan den som får den ha glede av den lenge. Begynn med å brette avispapir til en krans og stift endene sammen. Tørk litt mose som du binder fast med tråd. Dytt deretter granbar eller annet (tuja er helt supert for det stikker ikke) i tauet som går rundt kransen til det dekker helt. Pynt med gullsprayede kongler f.eks eller noen fine tynne sløyfer. 2. Hjemmelaget kalender? Jeg laget en til samboeren. Pakket inn små lapper i søte små poser og hang med klesklyper på en snor. Skrev en liten personlig ting jeg setter pris på ved han for hver dag. Han ble veldig glad. Tok litt tid, men var veldig koselig å lage.
tone-29 Skrevet 7. november 2006 #7 Skrevet 7. november 2006 *Kjøp en startpakke for smykkelaging, og lag hjemmelaga smykker, armbånd, øredobber, veskepynt, mobilpynt... *Kjøp billige treprodukter og dekorer med hobbymaling. feks dørskilt, postkasser, knagger til barnerommet, brødfjøler... ofte finner man disse tretingene i 10-kroners korga på ICA. *Strikk pulsvanter og dekorer med kule perler (kjedelig å strikke de inn, tar så himla lang tid!) *Strikk skjerf i rillestrikk med mohair garn på TYKKE pinner (10-20) skikkelig luftige skjerf er deeeilige og ser kule ut. (evt. sjal) kan også dekoreres med perler *Ta bilde av barna (eller deg selv, eller deg og gubben...) og forstørr på internett (elkjøp.no f,eks), kjøp en bilig ramme på f.eks europris og sett det i med passepartour, eller mal rammen i din egen stil...En gammel venninne gav meg et bilde av meg og henne i våre "ungdomsdager" i en hjemmemalt og sandpapirslipt ramme, det var en kjempkoselig gave å få som jeg aldri glemmer! ja... det var visst mine ideer. hadde blitt glad for dette jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå