Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Siden de fleste grøter er usukret nå? For min tar ikke noen ting. Hun liker bare frukt og det er ikke så veldig sunt i lengden. Kom bare på det i farten siden jeg så en annen diskusjon om grøt og sukker. Det var jo sukker i grøtene før...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 kan du ikke prøve og ta litt frukt i grøten da?
Beama Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg ville prøvd litt frukt i grøten istedenfor...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg tar litt Nestlè frutti oppi- og det går ned )
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 du kan prøve hipp sin grøt..den med fersken/aprikos banan.. den er veldig søt..nesten litt kvalmendes..men unger synes å like slikt
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Kødder du??? Du tenker ikke på å tilsette SUKKER i grøten til en på mnd...???
PMST Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 tenkte nok noe kom til å svare frekt ja..gi dere da..hjelpes-- du bør nok ikke det.. Prøv med maltextrakt..den virket hos oss..hadde i melk/vannet før jeg blandet i pulveret.. eller litt frukt..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 ...ehhh....NEI!! Du bør nok ikke det!! Hipp har en hvetegrøt med vanilje som også er veldig søt - så den med banan og aprikos alt var nevnt.... Hvis du allikevel faller for fristelsen å bruke sukker, så prøv fruktose først istedenfor, da....
Marita med 3 barn ♥ Skrevet 4. oktober 2006 #11 Skrevet 4. oktober 2006 Min var veldig glad i blåbærsyltetøy så jeg brukte litt vanlig syltetøy med lite sukker bare en kvart teskje for smaken da åt han mye mer enn uten noe.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #12 Skrevet 4. oktober 2006 Skal ikke svare på om du kan eller ikke kan... Det er det jo du selv som bestemmer:o) Men det anbefales for senere at barna ikke får i seg unødvendlig med sukker... (diabetes, overvekt osv.) Jeg har et råd som jeg synes virka godt! Kjøp eller lag eplemos eller anna fruktmos. Tilsett et par skjeer av dette, og en klype kanel... Nam, nam, det syntes jenta mi var herlig som en forandring! Maltekstrakt kan også tilsettes en t-skje av, eller littegranne syltetøy.. (Jeg laget syltetøy med lite tilsatt sukker, og tar i ei lita t-skje AV OG TIL...
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #13 Skrevet 4. oktober 2006 Vi bruker fruktmos fra hipp. Både pære og banan/fersken er populært. De har også blåbær/eple, jordbær/bringebær, eple. Altså mange smaker en kan prøve ut. Det er nok bedre enn å tilsette sukker.
Blomman Skrevet 4. oktober 2006 #14 Skrevet 4. oktober 2006 Bittelitt sukker er ikke farlig. Alt med måte vet dere folkens. Skyt meg gjerne - men hvis litt sukker gjør at babyen spiser er vel det det viktigste. Selv har jeg forsøkt med litt sukker på ( og det er ike mye som skal til! - ikke som når vi sukrer grøt til oss selv)det hjalp litt, men etter par ganger hjalp ikke det lenger. Grunnen til at de har tatt ut det tilsatte sukkeret (er fortsatt igjen fruktsukker om grøten er emd frukt...) er at det har lett for å bli for mye sukker i kostholdet vårt. Hvis en vet hva en driver med og ikke gir søte ting i hytt og pine så skader det ikke. Og gi noe frukt hver dag er ikke skadelig. Det foreskjell på fruktsukker og annet sukker( jeg husker ikke farta alle disse sukkernavnene...)
Crazywoman Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 Flott Blomman! Dette sier ernæringsfysilogen vår også. Det samme gjelder salt og smør.
Mini&Meg Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 vi bruker malt i grøten da blir den litt søtere, ellers blir den og litt søt om du tar oppi det økologiske fruktglasset fra nestle med jordbær,banan og eple, jeg syntes denne fruktmosen er søtere enn de andre.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #17 Skrevet 4. oktober 2006 banan er en slægers her, også virket det også bra med kanel-skal ikke så mye til før det setter fin smak og trollet her er endelig blitt glad i grøt igjen :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå