Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Gutten min er 6 måneder. Til nå har jeg fullammet han, men ønsker å trappe ned til 1 måltid mindre med morsmelk og gi morsmelkerstatning for å vende han til med flaske. Har kjøpt nestle Nan fra 4 mnd. På pakken står det at man skal koke vannet for så å kjøle det ned til 40 grader. Går det ikke an å varme det i vannkoker til 40 grader uten å koke vannet, eller? Må man koke flaskene etter at de har vært i oppvaskmaskinen? Takk for svar
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 sist hadde vi vannkoker, og da pleide vi koke vannet i den, og så la det svalne.. når vi trengte gi mat varmet vi da allerede kokt vann på ev kjapp og grei måte.. dennegangen har vi kke kjøpt oss vannkoker enda, og har heller ikke kokt vannet, men varmet kallt vann som har runnet en stund fra spsingen. det er mange diskusjoner om man skal eller ikke skal koke vann, jeg fikk beskjed fra sykehuset at jeg ikke trengte det siden vannkvaliteten der vi bor er så bra som den er. jeg koker ikke flaskene etter hver gang de er brukt. har de i oppvaskmaskin hver gang den går, stort sett en gang til dagen. elelrs vasker jeg dem m salo og koker noen ganger i uken. jeg tenker alt m måte, og babyer skal ha sin del av bakteriefloraen de også!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Om du vasker flaskene i oppvaskmaskin trenger du ikke koke de etterpå. HS sa til meg at etter 3 mnd trenger du ikke koke flaskene i det hele tatt. Ang det med vann. Jeg har alltid kokt vannet helt opp, og avkjølt det. Vet egentlig ikke om det er nødvendig, men det er i allefall sånn vi har gjort det.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Du trenger ikke koke vannet hvis det ikke er veldig masse bakterier i vannet der du bor.. Særlig ikke når han er over 6 mnd:) Flaskene trenger du heller ikke koke..
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg koker opp vann for en hel dag. Lar det blir kaldt. Heller oppi flasken og setter den i mikroen når han skal ha mat. Da varmer jeg opp til en lunk der.
Sina73 Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg koker opp masse vann og oppbevarer det i kjøleskap. Når han skal spise heller jeg kaldt vann i en tåteflaske og bare tilsetter litt kokende vann fra vannkokeren slik at temperaturen blir rundt 37 grader. Går kjapt, det.
Dano Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 jeg koker vann hver morgen i vannkokeren, og så heller jeg det jeg trenger i flaska når jeg skal lage mme og varmer det i microen. Da vet jeg sånn ca hvor lenge den må stå for at den skal bli passe temperert. Og blir den for varm, bare kjøler jeg den i kaldt vannbad. Og du trenger ikke koke flaskene etter du har vasket de i oppvaskmaskina.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 helsesøster sa til meg på forrige kontroll at jeg burde ta kalt vann fra springen å varme det i microen... de har gått av de få bakteriene det er i vannet fra før av... gutten min ruller av lekematta og sleiker gulvet..så bakteriene han får fra vannet er nok ingenting i forhold:)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Vi koker opp vanner i vannkoker og lager til flaskene med varmt vann og setter de i kjøleskapet og varmer de opp etter behov. Vi vasker flaskene kun i oppvaskemaskina nå og har gjort det i en del mnd nå.
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg koker opp vann med vannkoker og tapper over på flasker og har i kjøleskapet klart når det trengs Så blander jeg i pulver og varmer i micro Vask flaskene godt før du vasker de i oppvaskmaskinen, da trenger du ikke å koke de etterpå. Men smokkene et oppkok. Gutten min er 3 mnd og jeg vasker og koker flaskene og utstyret enda, litt ekstra trygghet syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå