Gå til innhold

Sutrer og klager mye :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en heldig mamma til en 8 mnd gammel liten snupp, som meste parten av tiden er veldig skjønn. Men de siste ukene har han blitt så veldig sutrete og klager masse. Han ligger på gulvet (kryper litt) med masse leker og alt han trenger, men bare hyler og klagegråter. Jeg må være i samme rom som han eller så begynner han å gråte og skrike. Det samme skjer i vogna, der vil han nesten ikke sitte nå og bare lager slitsomme klagelyder. Jeg holder på å bli gal!

Noen med gode råd, samme situasjon eller bare noen trøstende ord til en mamma som begynner å bli ganske så sliten av å høre på dette.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Skjønner deg så godt! Her er det ofte likedan som du beskriver og, ja, det er fryktelig slitsomt å høre på!! Kan jo høres ut som om gutten din er i en periode der han er engstelig for å være alene og gjerne vil at du skal være hos ham og leke?

Er du alene med gutten eller bor du sammen med pappaen? Kanskje han kan ta med seg gutten ut en tur på ettermiddagen så du får ha det litt stille rundt ørene? Eller kanskje venner eller annen familie har lyst til å leke litt med ham? Er jo viktig at du får hvilt litt slik at du får litt overskudd. Det er jo så utmattende å høre på slik småsutring hele tida!!!!

Uansett så varer det nok ikke evig, selv om det er en dårlig trøst akkurat nå! Håper det bedrer seg snart!

Skrevet

Takk for svar! Godt med litt forståelse. :o)

Skrevet

hei!gutten min var slik i nesten en måned (han er 7mnd nå)

bare sutret hele tiden, og ville ikke være noe annet sted enn rundt beina mine..han begynte også å våkne en del om natten, bare for å få kos av mamma....

men det var bare en periode, og mange rundt den alderen er slik..da oppdager de at verden er litt større enn de hadde trodd, og vil helst ikke være alene...

inntil de finner ut på ny at det er mye spennende å utforske..

det er slitsomt når det står på..men det går over ;)

Skrevet

Min på 5 mnd. har gjort dette i ca. 1 mnd. Ikke hver dag, men ofte nok. Sutrer og kjefter. Har sånne sinnaskrik som går igjennom marg og ben.

Utrolig slitsomt, men ser dog lys i tunnelen....hehe

Skrevet

Hei på deg. Disse periodene kommer og går.... Har en liten en på 2 år og husker godt at jeg periodevis holdt på å bli gal, for så å gå inn i en periode der han var veldig selvstendig igjen. Og hver gang man tror at nå er ting slik og slik, så kan du banne på at de plutselig ikke er sånn lengre.... Nå er vi igang igjen m ei lita snuppe på 6 uker og vet at disse periodene kommer igjen, men trøst deg m at åra flyr, og tro det eller ei, på et tidspunkt kommer du til å savne det litt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...