Gå til innhold

hvordan får menn nye venner? (ble visst litt langt...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skulle vel vært på skravlesiden, men vil gjerne være anonym nå. Det er rart når man har blitt litt eldre og 'etablerte', da er det ikke så lett å få nye venner lenger. I byen hvor vi bor har jeg noen få venninner som jeg har blitt kjent med via jobb. Jeg studerte i utlandet og har fortsatt litt kontakt med venner derfra men de kan jeg jo ikke treffe så ofte, men vi ringer av og til. Men jeg har som sagt noen her som jeg treffer iblant. Samt en super barselgruppe da!! :)

Kjæresten min har et par barndomsvenner, men de tar aldri kontakt med han, det er alltid han som tar kontakt med de, og de har ofte ikke tid til å treffes heller, så det blir max et par ganger i året. Det var et innlegg lenger ned om å kjede seg i forholdet, og jeg er redd for at han skal begynne å kjede seg med å bare være sammen med meg. Tror han har veldig lyst å kunne ta en tur ut med noen andre, men det er jo da litt vanskelig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor han ikke har flere venner, han er veldig omgjengelig, typen som kan snakke med alle, i butikker kan han f.eks. bli stående og skravle med ekspeditøren i evigheter, og han kommer overens med omtrent alle han treffer, men det blir liksom ikke noe mer....

Hvor har deres kjærester funnet alle sine kompiser? Og er det noen som har noen tips til hvordan en på 30+ kan få nye venner? (det er jo liksom litt lettere når man er student f.eks....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann fikk mange nye kompiser når han tok opp igjen en gammel hobby. (fly modellfly).

Men kanskje et kurs el.l.

Skrevet

Hmm, kanskje det var en idé. Han har drevet med radiostyrte biler tidligere og har snakket litt om å begynne med det nå og vært og kikket litt også. Men virker som de fleste der er mye yngre...

Noen flere forslag?

Skrevet

Skjønner problemet...

Det er vanskelig å møte nye venner når man blir voksen. Og det tar jo tid å bli kjent, og bli gode venner..

Jeg flyttet for et år siden til min samboers by, fra østlandet til Tromsø. Så jeg vet hvordan det er å begynne på bar bakke sånn sett...

Har ikke egentlig noen tips til han, men det høres jo smart ut å finne en hobby, hvor man møter andre =)

Jeg har blitt kjent med mange gjennom internett på blandt annet BIM. Blir fort lettere å komme i prat med folk man har noe til felles med =)

Men BIM er vel ikke akkurat et alterenativ for han...

Uansett...

Det finnes sikkert "tilsvarende" forum for andre "hobbyer"!?!

Lykke til i allefall, håper det går seg til etter hvert =)

Skrevet

Jeg vil gjerne ha en bestevenn til min mann også, kanskje vi kan spleise dem? :-)

Skrevet

Hvordan bor dere? I et område med mange småbarnsfamilier? Uansett kan han prøve å utnytte det at dere har små barn.. gå tur, leke på lekeplassen, forsøke å komme i kontakt med andre pappaer i nærheten etc. Har dere større barn; være fotballtrener etc.

Det med hobby er uansett en god ide.

Liker han å sykle, f.eks? Eller drive med annen sport? Da kan han jo melde seg inn i nærmeste sykkelklubb, håndball-lag el.l?

Skrevet

Når jeg tenker over hvilke venner min mann har fått i "voksen" alder, så er det hovedsaklig to steder. Enten er det kjærester/ektefeller av mine venninner, heldigvis kommer han godt overens med mange av dem, og de treffes hyppig uten oss jentene til å "binde dem sammen". Eller så har han fått vennene sine gjennom jobben... Noen venner har han også fått som er venner av venner...

Det er jo dessverre ikke slik i dag lenger at man går ut i gata og spør noen som går forbi om vi skal leke... :o)

Men ser du har fått forslag om at mannen din kan prøve å få seg noen nye venner gjennom forelderene til barna deres. Det må jo være en kjekk innfallsport. Hva med å invitere fedrene i barselgruppa/barnehagen hjem på en guttekveld, og du stikker ut?

Nå har vi endel venner, men tross med en full adresseliste på mobiltelefonen, er det ikke alltid vi ser så mye til venner. Alle er utrolig opptatt bestandig nå i dag... (Men vi er ikke noe unntak, vi da...)

Lykke til, i alle fall!

Skrevet

HI

Ja, det er rart hvor opptatt alle er! Virker som alle har sinnsykt mange venner som de treffer til stadighet... Jeg er i en kjempehyggelig barselgruppe og har tenkt på å kanskje få til noe med mennene også. Vet ikke helt hvordan man ordner det med å sende alle sammen ut for å treffes, og så kan det jo tenkes at de andre mennene har kompisgjenger og mer enn nok å ta seg til. Men kanskje vi kan begynne med felles trilletur... Kjærestene til mine venninner har dessverre nok med seg og sitt, de gidder knapt være med hvis vi inviterer dem som par en lørdagskveld.... synd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...