Mooncake Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 Hei, Nå skal vi lage et nytt baderom og vi har hentet inn tilbud fra de rørleggere som i det heletatt gridder å svare (det burde vært et annet innlegg, da jeg er forbauset over hvor frekke firmaene er - de svarer ikke på henvendelser engang!!). - Og som jeg forventet så ble det dyrt! Jeg lurer derfor på om det er noen som vet hva man kan gjøre selv og hvor jeg kan inhente informasjon om dette? Jeg vet det finnes et "depertement" eller en statlig instans som skal hjelpe til med råd, men jeg husker ikke hva de heter. Gjør noen av dere? Har noen kjøpt baderomsmøbler i Sverige? Hvordan gikk dere fram for å sammenligne priser?
rosa76 Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Hei! Jeg veit ikke hva slags stil dere vil legge dere på..men vi har akkurat totalpusset opp et bad og det blei slett ikke dyrt. Flis på golv la vi bare rett oppå støpt mur med varmekabler (vel, sånn tettemasse smurt på først men det koster ikke mye) Flis kampanje ca 1000 kroner. På vegger la vi plater som ser ut som flis Ivory Tale fra byggmakker. Byggmix har de også. Disse kan settes rett på stendere uten noe mer mikkmakk og er godkjente for å dusje rett på. Superenkelt! Mala paneltaket hvitt. Dusjkabinett fra Porsgrund er det dyreste, 13000 kroner. Baderomsinnredningen fra byggmix(!!!) kom på 10 000 kroner. Det inkluderte 150cm innredning med helservant med to basseng. fem skap under. 90 cm speil med spoter over og to overskap vitrine. Innredningen er kjempefin og i MDF som andre dyrere innredninger. Totalt kom badet vårt på ca 35 000 kroner. Inkludert rørlegger. Ikke alle som er like glade for å gjøre alt selv mtp lekkasje...men badet vårt er pottetett garantert og i tillegg så dusjes det i kabinett så jeg er ikke bekymra det spor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå