Gå til innhold

Hjelp; - smitte av kjønnssykdom...!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under opprydding hjemme i går kveld kom vi over noen gamle papirer som viste at min manns eks har vært behandlet for kjønnsvorter og forstadier til kreft i livmorhalsen. Min mann kjente ikke til dette. Nå lurer jeg på om det er noen mulighet for at jeg kan ha blitt smittet via min mann, selv om han ikke har hatt vorter på penis? Kjønnsvortevirus kan vel ligge og slumre uten at man nødvendigvis får synlige vorter? Jeg skal selvfølgelig spørre legen min, men har ikke time før om et par uker, ble så nervøs...har ingen "for hånden" å spørre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja du kan ha bli smittet av din mann , for det smitter ved kontakt med slimhinner ikke bare med vorter. kan godt hende det er din mann som har smittet sin eks. jeg ble smitta av en eks som aldri hadde hatt vorte utbrud, er ikke alle som får dt. det kan gå lang tid før dt bryter ut og vorter kommer. håper dette var til noe hjelp. bare spør mer vist det var noe du ikke fikk svar på

Skrevet

Da jeg og typen kom sammen, var jeg å sjekka meg for kjønnssykdommer, etter vi hadde hatt sex sjekka jeg meg igjen. Det finnest jo så mye der ute, ikke var vi spes. løsaktige noen av oss, men kan aldri være for forsiktig. Alt var bare fryd og gammen.

Så var vi borte fra hverandre en månedstid pga studier, var jeg på utenlandstur, en stund etter jeg kom hjem dukket det opp vorter på tuppen av hans penis. Jeg full panikk, følte meg litt utrygg, han sa han hadde ikke vært sammen med noen andre.

Tilbake på sexklinikken, ny undersøkelse, ingen sykdommer, vorter sjekke de ikke, det var så vanlig, kunne ligge latent, var ikke alltid de viste på prøver, og plutselig blusset opp. Damen som testet sa han likegjerne kunne vært smittet av meg, som noen annen.

De bahandlet kun dette når det var mye og til plage.

Vortene forsvant, aldri sett dem igjen på han eller meg.

Vi har de nok begge to, sammen med en fjærde del av befolkningen eller noe slikt.

Dette var på hud poliklinikken på Haukeland.Ikke noe å ta på vei for, fikk jeg inntrykk av.

Skrevet

du bør ta celleprøve fra livmorhalsen regelmessig i fall du er smittet-!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...