Gå til innhold

ang.barnehage dekning

Anbefalte innlegg

Skrevet

fy faen nå er jeg drit sur,

jeg har mnin sønn i barnehage 3 dager i uken, 6 timer daglig.

og jeg fikk innvilget 40 % kontantstøtte, men nå har jeg ikke fått den i september, og de mener nå at siden barnehage tiden er oppe i 11 timer, så får jeg ikke kontantstøtte. selvom jeg allttid har han der fra bare 9-15. så der forsvant de 1300 til barnehageregn, har jo ikke råd til å betale det fra mine penger,

kan jeg få dekt noe? trenger raskt svar.

mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

søk om stønad til barnetilsyn! da dekker tk 60% av bhg regningen!

Skrevet

du kan jo få dekket 60% av bhg av tk . husker ikke ka stønaden heter jeg men det vet jo tk =)

Skrevet

takk for svar, men jeg har ikke jobb enda, får jeg det forde da? Jeg er jo registrert i Aetat og søker jobber,

Skrevet

ja, så lenge du er alene og er jobbsøker har du rett til det.

Skrevet

Du kan motta både kontantstøtte og stønad til barnetilsyn samtidig. Jeg hadde dattera mi i barnehage pga mangel på barnehageplass, så jeg tjente faktisk 900 kr på det.

Kosta 4500 kr for full plass, fikk 2800 kr i stønad til barnetilsyn og 3300 kr i kontantstøtte :)

Flaks for meg at Trygdekontoret selv ga beskjed om dette, ellers hadde jeg aldri kommet på å søke, siden jeg trodde man ikke fikk når man mottok kontantstøtte.

Skrevet

visste ikke man fikk kontantstøtte med barnetilsyns penger.. men kjkt å vite. Er man jobbsøker har man krav på barnetilsynspenger hvertfall..det vet jeg..men jeg får ikke til sfo for den eldste siden jeg går hjemme i permisjon med den yngste. det er nesten det dummeste jeg har hørt men men......

hører jeg en til som sier alenemødre vasser i penger får jeg 21 år fort.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...