Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 alle synes jeg ser så mye eldre ut, og sier det rett ut til meg. Jeg får liksom høre det hele tiden og har fått kjempekomplekser for det. Jeg er 25 år. Har alltid fått høre at jeg ser eldre ut, det var stas da jeg var 16, men nå blir jeg bare lei meg. Det er liksom folk som omtrent ser ut som de ikke tror meg når jeg sier hvor ung jeg er. Jeg fatter det ikke selv heller. Jeg har ung, fin hud, ung kropp, kler meg som andre på min egen alder. Jeg har begynt å si at jeg er eldre enn jeg er, bare fordi jeg blir så lei meg over reaksjonene. vet at det er overfladisk altsa, men ka ikke snakke om det til noen andre så jeg måtte lufte det litt her. Jeg er omtrent redd for at folk skal spørre hvor gammel jeg er. Hva er det som gjør at jeg ser gammel ut da? Vet at ikke dere kan svare, men er det ikke frekt at folk sier til meg 'oj..trodde du var myye eldre'? blir oppriktig lei meg jeg. det er jo kritikk rett opp i ansiktet.
sprellemor Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 de sier det ikke fordi du oppfører deg modent, da?det har gjerneinnvirkning på hele fremtoningen. og da er det jo positivt.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 det er som regel folk jeg nettopp har truffet som sier det da. De kjenner meg jo ikke engang.
sprellemor Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Ok. Ja jeg er vel enig i at det kanskje er litt frekt, ja. Det er litt sånn at har man ikke noe snilt å si kan man la være å si det. Lett å glemme at en sånn ting som dette sårer, kanskje. Selv om det også er litt rart ettersom alt i samfunnet vårt handler om å være ung. Jeg har dessverre ikke noe råd. Det kan jo hende de plutselig sier det motsatte, og da ler du sist! Når alle vi andre ser gamle ut sitter du der kanskje med den glatte fine huden din, og da kan de andre ha det så godt.:-)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 he he..jeg må jo le litt.. var ikke det at huden min var noe spesielt glatt og fin, men jeg mente at jeg har iallefall ikke spesielt 'gammel hud' eller noe sånt. bare helt vanlig hud, slik som folk på min egen alder. jeg lurer bare på hvorfor jeg ser gammel ut. Kan faktisk ikke se det selv. Men men..et veldig lite problem i den store sammenheng, det vet jeg. Takk for svar:-)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Synes du fortsatt skal ta det som et kompliment, jeg! Fram til du nærmer deg 30, iallfall! Iben
Tibra Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Det er forskjell på å se voksen ut og å se gammel ut mener jeg Har ei venninne som har sett veldig voksen fra hun var 16 akkurat som du, nå er hun 30 og hun ser slettes ikke gammel ut. Så tror kanskje du bare har et "voksent" utseende uten at det nødvendigvis betyr at du ser "sliten og gammel" ut, hvis du skjønner hva jeg mener... ble litt rotete dette kanskje, mener bare å få fram at jeg tror du ser helt flott ut jeg (hadde du på noen måte sett "sliten" ut, tror jeg ingen ville kommentert det på denne måten)
kosemoms♥med ny spire Skrevet 4. oktober 2006 #8 Skrevet 4. oktober 2006 Skjønner at du blir lei deg jeg! Har alltid sett eldre ut en hva jeg er, men nå er jeg riktignok fortsatt veldig ung... Fikk en motsatt en på trilletreff i går: Var en ny der og helt ut av det blå, så så hun veldig nedlatene på meg og sa "ja men du må jo være veldig ung da" som om jeg ikke fikk komme med mine meninger bare forde jeg er en ung mor! hun trodde nok jeg var ca.24/25 (som de fleste andre tror...) Men jeg er jo bare 21, og da lo hun enda mer nedlatende! Var ganske sårende, og ble faktisk litt lei meg! Jeg kan tenke meg at det blir like sårende å få høre at man ser MYE eldre ut om noen år! Nå har det foreløpig vært en fordel, så jeg slipper disse ekle komentarene! Sympatiklem til deg anonym:-) ...man skal da ikke spørre en dame om alder!
mamo82 *2 jenter* Skrevet 4. oktober 2006 #9 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har det andre veien - noe som kan føles like sårende av og til. Ser ut som ei banræv i fjeset. ..Som da en gubbe trodde at jeg var datteren til eksen min, da var jeg 21 og han 22..og da billettøren på ferga bøyde seg og gløtta inn ruta og sa "en voksen og ett barn." Det føltes litt ekkelt å bli tatt for å være SÅ ung! Kan være litt gøy også, da. Var på fest i jula for etpar år siden, så var det en pen, "liten" gutt som la an på meg - han spurte hvor gammel jeg var, han sa at han var 16. Da jeg sa at jeg var 22, måtte han plutselig ut å snakke med en kompis. Han kom ikke igjen, pussig nok.. :oP Ble litt utenom tema dette, men det jeg skal fram til er at folk nok ikke mener noe sårende med det når de sier at du ser voksen ut. Det har mye med din framtoning ellers å gjøre, ikke bare utseendet som noen andre her sa. Ikke fest deg så mye med det, du.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #10 Skrevet 4. oktober 2006 Har samme problemet. Er 24 og folk tror alltid jeg er myyye eldre. Synes bare det er så rart at folk sier akkurat det de tenker. Håper ikke jeg alltid kommer til å se eldre ut. Jeg var hos hudlege en tid tilbake og han kommenterte at jeg hadde fin hud. Han sa at du har utrolig god hud, og det er bare et par prosent av befolkningen som har slik hud. Jeg fortalte han at 'alle' synes jeg ser så 'gammel' ut og da sa han 'vent til du er 30 du..da vil alle se ut som deg'.. det var en god trøst selv om det er jo ikke sikkert det stemmer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå