Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #1 Skrevet 4. oktober 2006 (Og i forumet for "Mine, dine og våre barn" skrives fint lite om våre.) Ikke for å være negativ, jeg bare lurer på hva man har tenkt at skal høre til denne debatten og ikke til "mine, dine, våre". Er det for eksempel tenkt at barn som bor 50/50 pendler, mens 40/60 barna er mine-dine barn?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Det blir vel ikke helt det... Det er jo ikke alltid mor el. far har en ny partner... "Mine, dine og våre barn" er vel mer om man har nytt forhold, og den ene eller begge partene har barn fra før.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Men skulle tro at prinsippet var det samme da, om foreldrene har fått ny partner eller ikke... eller.... Hvertfall når jeg snakker om mine, dine våre, så tenker ikke jeg spesefikt på foreldre som er gått fra hverandre for så å stifte ny familie igjen på hver sin kant, men generelt skilte foreldre og deres barn. Her i huset snakker vi om mine, dine våre barn selv om det bare er jeg som har funnet meg ny mann og fått barn igjen, mens eksen fremdeles er singel.... Syns det begynner å bli for mange forumer her inne jeg......
Kreoline Skrevet 7. oktober 2006 #4 Skrevet 7. oktober 2006 På forumet mine, dine og våre barn, handler det mye om konflikter mellom foreldrene p.g.a uenigheter rundt barna. Debattene er mye preget av den frustrasjonen som man kan oppleve i en slik situasjon. På forumet barn som pendler, vil jeg tro at det er meningen å se mer på barnets situasjon. Hvordan er det å bo likt på to steder. Føler barnet seg som et likeverdig medlem av familien på begge steder. Hva kan gjøres for at barnet skal føle seg hjemme hos begge foreldrene til tross for at spillereglene kan være forskjellig hos mor og far. Skaper dette en rotløshet hos barnet eller er det den beste løsningen og evn. for hvem. Dette er bare noen tanker, men jeg ser at det er forskjell på de to forumene, uten at jeg har noe erfaring å meddele i barn som pendler.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2006 #5 Skrevet 7. oktober 2006 Mener du at barna PENDLER dersom foreldrene deler tiden likt og ikke er i konflikt? mens de IKKE PENDLER dersom biomor beholder "sine rettmessige" 60%, og konfliktnivået er høyt? Hva med de som deler 60/40 uten konflikt? Pendler deres barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå