Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Æsj, blir så irritert! Man kan tjene ca 113 000 uten at det påvirker stipendet, men i trygd kan man ha bare rundt 60 000 før de begynner å gjøre om til lån istedefor. Det er så dårlig gjort! Ingen politikere som tar tak i lånekassen min tro?
espi Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Har også irritert meg over det der.. Har det noe å si hvor pengene kommer fra?? Penger er penger. Vi får sette på oss "sint ansiktet" vårt og troppe opp på døren og be om en forklaring ;-)
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Dere er enslige forsørgere eller?.. for da kan man ha formue helt opp til 223 600i året uten at stipend blir redusert..
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 også er det jo visse trygdeytelser som blir sett bort ifra..
espi Skrevet 4. oktober 2006 #5 Skrevet 4. oktober 2006 OS er i alle fall ikke en av disse, så da er vi like langt.. Det eneste som blir omgjort til stipend etter et skoleår er forsørgerstipendet. I mitt tilfelle 16.000.. Ja ja, det er jo penger det også.. Formue???? Vet knapt hva ordet betyr jeg;-)
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Det er nok ikke snakk om noen formue her nei, men det er overgangsstønaden på 112 000 kr i året de går ut fra. Vi straffes jo igrunnen for at vi velger å ta i mot de pengene, kunne jo godt jobbet samtidig, men da hadde ikke sønnen min hatt en mor ;( Dette må jeg forske litt på tror jeg...det er politiker man skulle blitt vettu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå