Gå til innhold

Forskjellsbehandling av lånekassen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, blir så irritert! Man kan tjene ca 113 000 uten at det påvirker stipendet, men i trygd kan man ha bare rundt 60 000 før de begynner å gjøre om til lån istedefor. Det er så dårlig gjort! Ingen politikere som tar tak i lånekassen min tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også irritert meg over det der.. Har det noe å si hvor pengene kommer fra?? Penger er penger. Vi får sette på oss "sint ansiktet" vårt og troppe opp på døren og be om en forklaring ;-)

Skrevet

Dere er enslige forsørgere eller?..

for da kan man ha formue helt opp til 223 600i året uten at stipend blir redusert..

Skrevet

også er det jo visse trygdeytelser som blir sett bort ifra..

Skrevet

OS er i alle fall ikke en av disse, så da er vi like langt.. Det eneste som blir omgjort til stipend etter et skoleår er forsørgerstipendet. I mitt tilfelle 16.000.. Ja ja, det er jo penger det også.. Formue???? Vet knapt hva ordet betyr jeg;-)

Skrevet

Det er nok ikke snakk om noen formue her nei, men det er overgangsstønaden på 112 000 kr i året de går ut fra. Vi straffes jo igrunnen for at vi velger å ta i mot de pengene, kunne jo godt jobbet samtidig, men da hadde ikke sønnen min hatt en mor ;(

Dette må jeg forske litt på tror jeg...det er politiker man skulle blitt vettu!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...