Lystpåentiljeg Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 For de som skal ordne selskap selv, enten hjemme eller leie et lokale. Hva betaler dere kjøkken/ryddehjelperne? Hvor mange timer er det snakk om at de skal være der? Regner med at 500kr er et minimum, men synes 1000 er mye, er jo ikke såå mange timene... Tenker meg at de er der omtrent fra vi er i kirken til gjestene drar... De tenner lys, gjør klar maten fra cateringen, tar vekk tomflasker og setter på nye på bordet, rydder bort, tar frem dessert og kaker. Hadde tenkt at de kunne ta ryddingen også.. så slipper jeg og sambo å stå med det etter at gjestene har gått.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #2 Skrevet 4. oktober 2006 Vi var rundt 20 mennesker til bords. Sammen med ei svigerinne og ei niese gjorde vi alt selv. Å sette fram fat fra catering (vi hadde koldtbord, da) tar ikke mange minuttene. Vi hadde karbonader også, og de varmet vi fort i en stekeovn. Bordene var selvfølgelig dekket kvelden i forveien, og tenne lysene på bordet klarte til og med barnets far. Senere kokte vi kaffe, svigerinna mi hjalp til da også, og satte fram kaker. Ikke mye jobb. Etterpå hjalp flere til med ryddinga. Sendte med "mat-til-overs" til flere, og i løpet av ca en times tid var hele lokalet ryddet og shinet, og glass, kopper og kar var ferdig vasket og på plass i skapene. Svigerinna mi tok altså en god del av jobben, men fikk ikke noe for det, bortsett fra en god "haug" pålegg og tusen takk! Synes ikke vi hadde hatt behov for å hatt enda et menneske til stede, det var så lite jobb at vedkommende sikkert hadde kommet til å kjede seg. Men siden jeg tror du har bestemt deg for å ha ryddehjelp, så vil jeg si at kr 500,- er absolutt nok for en slik jobb. Samtidig har du da vel fremdeles veeeeldig god tid til å tenke på dette? :-)
firemerkersmør Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Vi var 25 mennesker. Min veninne, tante og mor og svigermor var hjelpere. e fikk "tusen takk", og hver sin bukett blomster av pynten i selskapet. Fikk også rester av maten og kakene ettersom hva de ville ha med. Jeg har vært hjelp i selskaper hos de, så det går opp-i-opp. Synes det er koselig å hjelpe andre med selskaper jeg, Slitsomt, men godt å ha noe "til gode" så man kan spørre de en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå