Gå til innhold

Brekninger ved tannpuss!! Råd??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med tannpuss. Er 14+1 i dag, og de to siste ukene har jeg hatt skikkelig store problemer med å pusse tennene. Det er så ekkelt! Hver gang jeg begynner med tannpussen, får njeg brekninger med en gang. I dag tidlig resulterte det i oppkast. Jeg er vanligvis VELDIG opptatt av munnhygiene og tannpuss, men når jeg blir så dårlig hver gang så får jeg lyst til å kutte ut hele greia. Andre som har det som meg?? Eller er det noen som har noen råd om ting som kan hjelpe for å slippe dette problemet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette sliter jeg også med! Er 13+2 og de siste to ukene har det blitt verre og verre. Den generelle svimmelheten og kvalmen har roet seg, men det å pusse tenner er et skikkelig brekkmiddel. Jeg prøver ut ulike pusseteknikker, uten hell. Det eneste som virker bittelittegrann inn er hvis jeg puster ut mer enn inn ved pussen... Men alle forslag til løsninger tar jeg også imot med takk! Jeg har aldri hatt brekningsproblemer ved tannpuss før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som vi er i samme situasjon. Den vanlige kvalmen og sånt er jeg ferdig med også, men dette er nesten verre synes jeg. Før var jeg alltid usikker på om jeg kom til å kaste opp hver morgen, men nå vet jeg at jeg kommer til å få brekninger hver morgen og kveld. Og det er så ekkelt!!!! Kan det være smaken av tannkrem som gir oss brekninger?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattig trøst at vi er flere om denne typen kvalme ;-)

Jeg tror det har mer å gjøre med at magesekken presses mer oppover mot svelget og at tannpussen trigger noen reflekser. Men hvis det er sånn, gruer jeg meg skikkelig til magen blir større...! Jeg blir så kvalm at jeg må legge meg ned noen minutter etterpå...

Og nå er det tannpussetid igjen... uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på akkurat samme måten, men har desverre ingen gode råd. Jeg har ikke vært plaget med kvalme, men tannpuss gir meg brekninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har det sånn jeg også. hadde håpet at det skulle gi seg litt etterhvert. virker som om d hjelper av og til hvis jeg spytter ut mye underveis. skikkelig slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har det sånn. De verste dagene har jeg faktisk bare kuttet ut hele pussen og brukt munnskyllevann i stedet. vet at dette er æsj, men hva gjør man vel ikke for å klare å holde på det lille man har klart å spise. Jeg er sykmeldt pga kvalme/oppgakst nå, og syns det hjelper hvis jeg venter med å pusse tennene til litt utpå dagen (hvis jeg allikevel bare skal være alene hjemme), hvis jeg ikke har så mye tannkrem på, og heller "fyller på" litt etterhvert, bruker is-kaldt vann, holder hodet lett bøyd (ikke rett og ikke helt ned - da kaster jeg opp) og spytter ut ofte. Tunga kan jeg bare glemme å pusse nå. Det går ALLTID galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det går an å bruke fluorskyll + tanntråd som erstatning en periode? Det er sikkert tannbørsten som forårsaker problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme problemene. Vet ikke helt når det begynte med har slitt med det en stund nå. Har ingen tips eller ideer, bare prøver å komme meg gjennom det.

 

Jeg sliter også med at jeg må sitte stille en stund etter jeg har spist. Viss jeg reiser meg rett etter å ha svelget den siste biten, vil jeg bare brekke meg, så da er det bare å sette seg ned en stund, til maten har sunket ned litt.

 

Nå er jeg i 14+2 å det ser ikke ut til å ville gi seg, det har heller blitt mer av det desverre. Håper det tar slutt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme...har planer om å kjøpe meg en spesial tannbørste...slik at jeg i alle fall får pusset bort plakk på tennene. Tungen får bare klare seg selv en liten stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et godt råd som hjelper masse for meg nå: Pust med nesen når dere pusser. Hvir kvalmen kommer allikevel, så puster dere raskere.

Helt topp er det ikke, men jeg unngår å brekke meg i større grad enn før.

 

(Jeg nevnte problemet for moren min. Hun er tannlegeassistent og har erfaring med pasienter som spyr under røntgen mm...)

 

Håper det hjelper for flere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjelden pusse om kvelden, men står opp midt på natten og pusser, det er bedre.

Takk for råd Hurra_69, må prøve det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt dette problemer siden jeg ble gravid, er i 14 uke nå. Flott start på dagen å stå og brekke seg under tannpuss ;0) He he.

De dagene det er verst, pusser jeg bare med en liten solobørste om morgenen, og da bare foran og bak tennene. Stanser med en gang jeg kjenner kvalmen komme. Ikke så grundig, med andre ord... Bruker også fluorskyll, og tannpirkere etter måltid. Så får jeg ta den ordentlige og grundige tannpussen etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har ALLTID hatt det problemet, gravid eller ikke. Jeg bruker barnetannkoster... De er små og fyller ikke opp hele munnen som jeg føler de andre gjør... Bruker lite tannkrem (en ert ca) og pusser hurtig med vid åpen munn. Deretter skylle godt med fluor, evt spise fluortabeletter.

 

Aldri hatt problemer med dårlige tenner, så denne metoden funker for meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...