Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Nå ligger tulla mi og sover i ullbody, ullstilongs og sokker på skinnet sitt. Over seg har hun kun et helseteppe. I går natt våknet jeg 4 ganger av at hun lå å sparket i enden av vuggen med dyna langt over hodet. Ble livredd jeg. Hun er ikke mer enn 3 mnd, men aker seg altså ned i enden, og dyna klarer hun ikke å få vekk selv. Derfor tenkte jeg det var greit med et helseteppe som det faktisk går ann å puste gjennom. Men er det noen som har noen råd andre ting jeg kan gjøre? Vil jo tro at hun trenger en dyne ettersom vinteren kommer og det blir kaldere.
Expat Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Sovepose? Kan brukes uten seler også, vi har brukt det fra fødsel til nå, 18mnd, anbefales til alle her i Tyskland. Babysafer er ganske tykke.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Kan jo bruke dyneklyper som holder dynen på plass og passe på å plassere jenta med beina helt i sengeenden.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for rådet, det hadde jeg ikke tenkt på. Får nok ta meg en tur til byen i morgen jeg da. Men vet du hvor gamle de er når de klarer å ta vekk dyna selv, eventuelt klarer å komme seg opp igjen?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Hun ligger i en vugge, så bena er ikke så langt fra enden. Det hun gjør, er å ake seg ned så rompa treffer enden og så ligger bena oppover om du skjønner? Kan jo ikke akkurat legge henne sånn..
rødt&blått Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Det jeg gjorde da snuppa var så liten, var å legge et lite sammenrullet teppe etc. under lammeskinnet slik at det ble en hump nedenfor der stumpen lå. Dermed skled hun ikke ned i senga, men stoppet opp i humpen! -Ellers er det veldig kjekt med "sovepose". Da får de ikke sparket av seg dyna heller.
Muffinsmamma Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Vi bruker ikke dyne på sønnen vår, men tuller rundt et fleeceteppe. Får se hvordan det blir til vinteren. Virker som hun liker å ligge nederst i vogga da. Kanskje du skal legge henne der, og heller surre et ullteppe rundt henne eller noe.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Krybbedødforeningen fraråder svøping, så det er vel ikke så lurt å tulle inn babyen.
tullejenta Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 Prøvd å snu skinnet. Gutten min hvna nederst i vogna hele tida fordi han lå ´feil vei´på skinnet. sklei med håra.gikk bra da jeg snudde det Hvorfor er det ikke anbefalt å svøpe babyen. min sover best hvis dyna er stappa så godt rundt at han ligger i ro. Skummelt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå