Gå til innhold

La han sove på magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før noen setter kveldskaffen i halsen: Nei, vi legger han IKKE på magen, men han vrir seg over på siden/ magen på egen hånd og sovner sånn.

Skal vi da snu han eller la han sove sånn? Vi har drevet og snudd han med det resultat at han våkner og begynner å gråte. Han er lett å legge, og sovner av seg selv uten særlig mye om og men. Han blir snart 5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min legger seg på siden når han skal sove..lar han ligge sånn en times tid til han har sovnet orntlig, så vipper jeg han tilbake...prøver jeg tidligere så våkner han! jeg lar ikke min ligge på siden elller magen..har veldig angst for det!

Skrevet

Mitt barn på 8 uker vil ikke ligge på ryggen, han bare griner og sover ikke lenge av gangen. Vi har derfor latt han sove på magen noe som har fungert kjempefint. Han sover lengre av gangen og er tilfreds. Vi har fått en ny gutt etter at han fikk lov til å sove på magen. Jeg regner med at han vil snu seg på magen allikevel når han blir gammel nok til å klare det...

Skrevet

de sier på helsestasjonen at når barna er store nok til å nu seg rundt selv, så er de store nok til å sove på magen..

det er jo ikke slik at vi skal sitte oppe om natten og passe på at de ikke snur seg..

Skrevet

Gutten min på fem uker får så innmari vondt i magen om han ligger lenge på ryggen. Vi har derfor latt ham ligge på siden/magen i noen dager nå og ungen er så mye mer harmonisk og sover godt - endelig!

Så sånn har vi det. Guttungen ligger på siden eller magen. Vi kjenner best våre barn og hva som er best for dem.

Skrevet

Hm... Nei, det kan jo fort bli slitsomt. Måtte vel sovet på skift da. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...