Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 jeg har alt jeg kan ønske meg,et fint hus,nydelig unge og en snill mann..men jeg kjeder meg... jeg tenker mange ganger at det er så mye jeg kunne gjort hvis jeg ikke hadde hatt mann,men bare barnet vårt.. reise,flytte,møte nye mennesker.. nå har jeg liksom hensyn å ta hele tiden..til min mann. og det er forferdelig å si,men han kjeder vettet av meg. jeg vil ikke gå i fra han egentlig heller, men vi har vært sammen så lenge at vi på en måte tar hverandre for gitt... har noen noen gode forslag til hvordan man kan få tilbake spenningen i forholdet..???
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 kan vel ikke se at det er noen god løsning.. har du prøvd å snakke med mannen din?
♥maxen min♥ Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Snakk med han om det, og prøv å gjøre litt ting sammen bare dere to. Veldig viktig for å ta vare på forholdet. Hva med samlivskurs? Vet at det har hjulpet mange! Du kan sikkert få info om dette på helsestasjonen. Ønsker dere lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 utroskap er ikke akkurat den løsningen jeg tenkte meg nei.. selv om det sikkert er utrolig spennende for mange... og det er ikke lett å fortelle mannen sin at "du er noe av det kjedeligste jeg vet om..."
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 vi har fått tilbud om samlivskurs...men han synes ikke det er nødvendig... han synes jo ikke at jeg er kjedelig...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 tror du hadde hatt godt av en reise.. hva med å reise sammen med ei veninne som også har barn og ta med deg deres... bare for å få noen nye innspill, se ting på avstand..og kanskje få tenkt litt! ikke altid så mye som skal til!
-carina- Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Du behøver jo ikke å si rett ut til mannen din at du synes han er kjedelig. Du kan jo pakke det litt inn, og si at du ønsker litt nye utfordringer i livet ditt... Si at dere har blitt litt "satt" etter at dere fikk barn... Dere har ikke anledning til å ta en reise sammen? Gjøre noe anderledes? Starte med en ny hobby? For eksempel kan dere utfordre hverandre med å måtte finne på en ny ting hver uke, annen hver uke... Foreslå for ham å gjøre noe spontant, få tak i barnevakt, og gå ut og spis piknikk i regnværet... Eller som noen andre foreslo, du kan reise bort en uke eller to. I blant kan det være nødvendig å være litt fra hverandre også, for lettere å se hva det er man faktisk har. Det kan jo også gi dere noe nytt å snakke om.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #9 Skrevet 3. oktober 2006 jeg har tenkt på det mange ganger selv..men jeg vil på en måte reise bort, uten at han skal vite at det er forholdet våres jeg tenker over når jeg er borte..og slik som ting er nå, er det ingen jeg kan reise sammen med.. jeg har mange venninner i oslo..men han blir mistenksom for andre ting, hvis jeg blir der en uke...
-carina- Skrevet 3. oktober 2006 #10 Skrevet 3. oktober 2006 Du behøver jo ikke si at du reiser fordi du vil tenke over forholdet deres. Du kan jo si at siden du nå er hjemmeværende (hvis du er det da), så vil du benytte anledningen til å besøke noen av vennene dine...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #11 Skrevet 3. oktober 2006 ja,jeg er hjemme..men hvis jeg reiser bort en uke til venninnene mine, så tror han muligens at jeg er ute på andre eventyr..
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #13 Skrevet 3. oktober 2006 Si det til han! Da får han kanskje lysst å gjøre noe med det? Min samboer som jeg har vært sammen med i 11 år sa det til meg, at han synes jeg er blitt kjedelig. Det er klart at eg ikke syns det var hyggelig til å begynne med, men etter å ha tenkt litt på det så er eg glad han har gitt meg muligheten til å gjøre noe med det. Heller det enn at han finner spenning andre steder!!! Så nå gjør jeg spontane ting; som en kveld da vi gikk tur...da skubbet eg han inn i skogen og forførte han!Tror ikke det var kjedelig nei. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #14 Skrevet 3. oktober 2006 Tror ofte "løpet er kjørt" når man begynner å tenke i de baner. Jeg har vært der selv, og er sjeleglad for at jeg gikk. Fant meg en mye morsommere og mer spennende mann. Kanskje ikke det gjelder deg, men noen ganger er det bare ikke vits i å fortsette på et "dødfødt" forhold mener jeg!
Northernlights Skrevet 4. oktober 2006 #15 Skrevet 4. oktober 2006 Å, jeg kjenner meg så godt igjen fra noen år tilbake =) Men nå har jeg vært mange andre steder siden jeg var der du er, og jeg vil bare gi deg en sang, som jeg vil du skal tenke over. http://www.ilsuweb.net/de_naere_ting_________________av_.htm Gå dit, og tenk over ordene.-......skulle så gjerne skrudd tiden tilbake,jeg. Og vært mye mer takknemlig for det jeg engang hadde. Nå var det ikke jeg som var utro, men likevel husker jeg at jeg alltid lengtet etter "noe mer". Dette "noe mer" er rett foran deg. Men du ser det ikke =)
sprellemor Skrevet 4. oktober 2006 #16 Skrevet 4. oktober 2006 Tenk deg nøye omfør du går, se inlegget over et sted. Jeg har det heller litt kjedelig enn for mye spenning, for å si det sånn. Og er skilsmissebarn selv, og det ønsker jeg ikke min verste fiende.
Eliise Skrevet 4. oktober 2006 #17 Skrevet 4. oktober 2006 Alle forhold går vell opp og ned på godt og vondt =) Man kan vel godt være lei en periode uten at man egentlig vil ut av det! Vil foreslå å reise bort på ferie! Når man får ting litt på avstand ser man hva man egentlig har! Og så er det jo godt å savne hverandre og glede seg til å møtes igjen =) Eller dere kan reise på ferie sammen?!? Du kan vel godt si at du kjeder deg, uten å si at det er han som kjedere deg? Finn en felles hobby eller noe! Kjipt å ha det sånn... Men det går som regel over =)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #18 Skrevet 4. oktober 2006 takk for mange svar... jeg vet ikke helt hva je skal si..eller gjøre... han er mye borte, så ofte er det ikke det at han kjeder meg, men det er kjedelig å være alene... og når han endelig er her (han jobber mye,men har ikke mulighet til å endre det)så orker han liksom ikke finne på noe.. han er ikke den som sier"hpp hurra..ja det gjør vi" når jeg foreslår noe vi kan finne på.... han kommer aldri med forslag. det virker som om han er fornøyd med å bare sitte i stua og se på tv... det holder ikke for meg..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #19 Skrevet 4. oktober 2006 Kan bare si at jeg skjønner godt hvordan du har det..her er det på samme måte..mange ganger har jeg bare lyst å ta med tulla å flytte..ikke at no er galt, men rett å slett ensformig..han vil helst sitte foran dataen etter jobb, og thats it..jeg er en aktiv og spontan person, og kommer jeg med forslag sier han helst tja..neei..ikke idag..! prøver å tenke at gresset ikke er grønnere, og at det kanskje bare er en periode vi går igjennom..but i dont know..
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #20 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg kjenner meg litt igjen i det du sier om at "det virker som han er fornøyd med å bare sitte i stua å se på tv og at han aldri foreslår noe". Slik er min samboer også... Jeg tok praksis i Sverige under utdannelse og bodde 3,5 måned borte fra samboer. Det var helt forferdelig. Savnet han såååå... mye. Har et ordtak som sier mye om dette: Nærmest er du når du er borte, noe blir borte når du er nær. Dette kalles kjærlighet, jeg vet ikke helt hva det er. Er det ikke slik vi kvinner ofte er at vi tror "gresset alltid er grønnere på andre siden...Er ikke sikkert det er det. Sett deg ned og skriv ned de positive og negative sidene til mannen din. Sikker på han har en del positive sider også. Jeg har lært å leve med at det er jeg som må ta initiativ til å finne på ting i vårt forhold og være romantisk. Så gjør han andre ting.....
Northernlights Skrevet 4. oktober 2006 #21 Skrevet 4. oktober 2006 Du kan reise for det om han ikke liker det. Jeg pleide ta med et og et barn, og reise bort alene, siden gubben hatet å fly. (Dro til Romania med ei venninne, og de to barna våre. Kjempefin opplevelse for både meg og et av barna. Jeg har også vært i Florida. Med min mor, og et av barna.) Så mens livet hans svinner foran TV`n, kan du oppleve ting sammen med barnet ditt! =) Det er faktisk en god idè, så slipper du iallefall å sitte hjemme å kjede deg ihjel. Hvis det er sånt behov for å reise steder. "Ikke visste jeg at alle dagene som kom og gikk var selve livet" Dette kan du skrive til mannen din, i et kort. Og forklare at nå vil du har mer innhold i livet, og fordi han ikke er villig, så har du tenkt å gjøre det sammen med barnet deres. Første tur går til syden! =) eller andre steder. Så det er mitt forslag til deg! Så kan han sitte der alene foran tv, og se dum ut,da. Skal love deg han skifter mening etter noen sånne stunt! Garantert;o)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #22 Skrevet 4. oktober 2006 det er akkurat sånn du skrev det, "noen ganger får jeg lyst til å ta tulla under armen..", som det kjennes for meg... det er ikke det at det er noe galt..det er bare det at jeg er dritt-lei... lei av å gå hjemme og vente på a ting skal bli annerledes.. at vi skal le og ha det gøy sammen slik vi hadde før.. ikke er det fordi vi er slitne pga unger heller, for den er snill som dagen er lang.... jeg prøver ikke å tenke ar gresset er grønnere på andre siden..men det er vanskelig... noen ganger håper jeg nesten at han skal gjøre noe dumt, slik at jeg kan takke for meg og gå... hadde vi ikke eid så mye sammen, hadde det vært veldig enkelt å bare gå sin vei...men nå er der så mye som må ordnes opp i.. og hva om jeg angrer... da er det bedre om det er han som er grunnen til at det tok slutt jeg tenker på det hver dag, og det spiser meg opp innvendig...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #23 Skrevet 4. oktober 2006 vi har jo snakket sammen om det noen ganger..at det ikke er så bra, og at vi må være flinkere til ditt og datt.. det varer en dag, og så er det tilbake i det samme gamle... kanskje vi rett og slett ikke er skapt for hverandre.. det skal jo være slik at du skal ønske å krølle deg sammen i armkroken hans...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå