*jaja* Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Hun er straks 10 mnd. Bør jeg vaske bodyer, pysjer og ullundertøy?
lifa og Eline Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Hvis du har kjøpt skikkelig kvalitet skal det ikke være nødvendig å vaske det før bruk. Jeg hadde bare luftet det. Ull skal være selvrensende slik at det ikke trengs å vaskes så ofte.
*Magic* Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg tar det på skylleprogram i maskinen før bruk:)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Vasker ikke ull før jeg bruker det på småen,men tror det kanskje kommer litt ann på hva slags ull og hvor du har kjøp det:O)
alvefrøken Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Alt tøy til barn bør vaskes før bruk. Det er fordi de ofte er sinnsatt med div stoffer fra fabrikken for at de skal holde seg slette og fine. Disse stoffene kan være hard til sart barnehud. De som synes at ullundertøy ikke bør vaskes ofte, skjønner jeg ikke kan ha hatt babyer. Babyer sikler, gulper, og bæsjer på seg (lekasjer). Det går an å vaske ull med milo eller spesialsåpe med lanolin om en foretrekker det.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 å joda frk alv.... men rett som hun over sier at skikelig ull er selvresnsende og trenger ikke å vaskes så ofte...
alvefrøken Skrevet 3. oktober 2006 #7 Skrevet 3. oktober 2006 Er klar over at ull er "selv-rensende", men det blir likevel flekker på de. Jeg føler ikke at det er greit å ikke vaske dem
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #8 Skrevet 3. oktober 2006 Ulla fra nøstebarn er den eneste ubehandlede ulla jeg kjenner til, og som altså ikke behøver vaskes før bruk. All ull som er merket med at de kan vaskes i maskinen er superwashbehandlet med kjemikalier for å tåle maskinvask, og for å få ut restene av disse kjemikaliene bør ny ull vaskes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå