Gå til innhold

Så skjedde det igjen!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår fikk lille Christian på 2,5 år sitt tredje OG fjerde feberkrampeanfall. Åhh, det er så grusomt å være vitne til disse anfallene.Det er forferdelig å se sønnen din bli bevisstløs, askegrå i huden, lilla på leppene,du hører nesten ikke at han puster,øynene som ruller bakover og hele koppen som spenner seg. Du tror rett og slett at barnet ditt dør.

 

Selv om han har hatt det flere ganger, så hogger smerten og ikke minst redselen i deg hardere og hardere for hver gang. De minuttene som anfallet varer virker som en evighet, og dødsangsten er bare helt grusomt. Jeg vet jo han han ikke dør av disse anfallene, men du tror virkelig det når du er opp i det.

 

Vi fikk god hjelp av både 113, ambulansen og barneavd. på A-hus. De kunne ikke finne ut hva som var årsaken, og Christian kom seg kanske raskt utover dagen. Vi kunne reise hjem på ettermiddagen. Idag har han vært feberfri og i god form sådet ser ut til at det er over for denne gang.

 

Vi skal tilbake om 14 dager for å ta EEG. De vil utelukke eplepsi. De mener at han ikke har det, men man tar denne undersøkelsen rutinemessig da man har feberkramper gjentatte ganger.

 

Nå krysser vi fingrene at dette var siste gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så forferdelig! Håper at de finner ut av det, og at han ikke får flere anfall. Krysser fingre sammen med deg!

Skrevet

Huffameg! Så godt at han er i form igjen!

Skrevet

Så fælt!!! Stakar dere...

Min 12 år gamle sønn fikk i våres påvist lettere epileptisk aktivitet i tinninglappene. Halvannet år tidligere begynte han å vandre i søvne rundt i huset en halv time etter innsovning. Han hadde øynene åpne og virket litt forvirret. Søvngjengeriet kom og gikk i denne perioden og var på det hyppigste opp til 3 dager i uken. Noen ganger fortalte han at han av og til ikke kunne røre seg i det han sovnet, men vi tenkte at han bare drømte eller noe. Først etter et mere eplepsiaktig anfall der han hadde kramper i et par minutter fikk oss penslet inn på tanken om at dette måtte være eplepsi. Da jeg leste om eplepsi og ulike former av denne merkelige sykdommen, skjønte jeg at alt dette nattestyret var forårsaket av lettere epileptisk aktivitet i hjernen. Nå får han medisiner, og det fungerer veldig bra. Mest sannsynlig er dette en sånn type barneeplepsi som de vokser av seg i 13 års alderen. Er optimist og velger å tenke at han blir bra veeeeeldig snart, min kjære, kjære gutt!

Skrevet

Uff så fælt da! Håper virkelig at det ikke er noe alvorlig og at det ikke skjer igjen, man blir jo så utrolig redd når det er barna sine....

 

 

 

Klem fra

Skrevet

Noe så skummelt! Har lest om slike anfall tidligere, men har heldigvis sluppet unna med våre. Må være så utrolig skremmende og følelsen av maktesløshet må være stor...

 

Godt at det har gått bra og krysser alt jeg har for dere for en fin EEG.

 

Ønsker hele familien en god natt!

Skrevet

Uff, så ekkelt. Det blir sikkert litt lettere hvis han får en diagnose og dere vet hva krampene kommer av. Lykke til :).

Skrevet

Huff så fælt!

Jeg skjønner hva du mener med at du tror barnet ditt dør.

Eldstemann, nå 4 år, har lav intoleranse for feber. Hvis denstiger fort så blir han helt borte. Fra han sitter på fanget tilsynelatende ok, men varm, til han blir bevisstløs er kort. Nå vet vi jo hva det er, men det er ekkelt allikevel.

Håper utredningen ikke viser noe unormalt og at han vokser det fort av seg!

Skrevet

Huffameg sommerbarn... Dette må være grusomt for dere! Håper det var siste gangen og at det ikke er epilepsi!

Skrevet

Ingen av mine har hatt det. Men jeg synes det höres veldig skummelt ut. Har også hört at det ikke er farlig... men sikkert ikke dumt med en sjekk. Sier som tonetroll, håper det var siste gangen.

 

Får håpe at din sönn også vokser ifra seg sin epilepsi moffi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...