Gå til innhold

Opplæring av barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid ville dere gitt en barnevakt på å bli trygg nok til å ha barna aleine (første kveld)? Hvilke forventninger har dere til en barnevakt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig avhengig av barna, alder, hvor lenge og om det er mulig å få tak i deg hvis det skjærer seg helt.

Mine barn er "greie" å passe (sier andre som har passet de), og er stort sett trygge nokså rask, så som oftest holder det at de treffer en ny barnevakt litt en gang før de skal passes. Mine er 2 1/2, 6 og 7 1/2, så de største kan forklare litt hvordan ting gjøres og hvor ting er, og minsten er jo trygg sammen med storesøstene. Er jo veldig avhengig av hvor vant ungene er til at andre steller de, hvor avhengig de er av at ting skjer på en bestemt måte. Mine er ikke avhengig av det og har blitt passet av mange både kjente og litt mindre kjente.

Skal du bare på middag, kino eller noe annet der du kan gå i fra er det selvsagt lettere enn om du bort og ikke kan komme hjem før etter flere timer....

Vi får en ny barnevakt nå siden de vi har hatt ikke kan lenger. Hun skal komme en dag til uka for å bli litt kjent og snakke med oss. Hun skal sove hos oss noen netter mens jeg er på jobb og papaen er bortreist, så ser vi etter hvert om hun vil sitte litt vanlg barnevakt.

Forventninger, tja.... Ungene skal ført og fremst føle seg trygg, og når de gleder seg til å ha barnevakt ser jeg det som er godt tegn. Skal være til å stole på at h*n gir beskjed i god tid om h*n ikke kan (siden det ofte er at jeg skal på jobb, kan de ikke plutselig glemme at de skulle sitte...). Forventer ikke at de har full opplæring i første hjelp (har jo ikke det selv heller så...), men at de kan få ungene trygt ut av huset ved brann eller lignende og vet å ringe etter hjelp ved ulykke/sykdom

Håper du fikk litt svar da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...