Gå til innhold

rå gulerøtter og eplebiter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når startet dere med å la de få tygge på gulerøtter, eplebiter, riskaker osv.

Eline blir 8 mnd. på fredag og har fått 6 tenner. Men tror det er flere underveies for hun klær mye mer i munnen enn hun gjorde med de første 6 tennene.

Er litt redd får at hun skla sette store biter i halsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg ville latt være. De kan jo tygge med gummene, men skulle hun greie å bite av en gulrotbit, har hun jo ikke tjangs til å få løst den opp på noen som helst måte. Gir ikke eple på den måten heller. Riskake blir vel ganske fort mykt, vil jeg tro, men har ikke våget å prøve det selv ennå. Jeg gir Nussa brødbiter og bananbiter. Begge deler kan hun mose mellom gummene. Gir henne også litt Kornmokjeks av og til, mens jeg holder i kjeksen. Da tar hun bittesmå biter som løser seg opp i munnen. Ser at skonrokker er blitt anbefalt, men de bitene er harde og lette å sette i halsen.

Skrevet

Har ikke begynt med mat enda til minsten, men med de to største startet jeg meg kavringer og gulrøtter fra de er store nok til å sitte i høystol og se på oss spise middag ;-)

På den måten får de "spise" sammen med oss og spesielt kavring er veldig godt for kløende gummer da. Men jeg følger selvsagt godt med! Og jeg ville ikke gitt noen en liten knaskegulrot som det er lett å ta en bit av. Poenget med gulroten må være at den er hard og kald og nettopp derfor kan kjøle gummen godt. Tar også å skifter ut kavringen når den begynner å bli så oppbløtt at det kan falle av biter.

Skrevet

Startet med skrelte eplebåter, brødskalker og riskaker ved ca 6 mnd. Rå gulrot og potetstaver også, men det var litt hardt. Passet selvfølgelig på at hun ikke fikk av små biter. Det gikk greit det, var mest suging...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...