Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Så en reklame for omega-3 tilskudd til barn 6mnd til 2 år. Og siden jeg har ganske dårlig samvittighet for at vi etter 4mnd med en daglig "krise" til slutt gav opp å gi jenten vår tran, tenkte jeg at dette kanskje kunne være noe i tilegg til D-vit. dråpene. Datteren vår er allergisk for fisk, og når hun ikke tar tran heller så blir det jo dårlig med omega-3. Men så begynte jeg å lese om de ulike fettsyrene, og ble bare mer og mer forvirret. For noen steder stod det at det var veldig viktig med 4:1 forhold mellom EPA og DHA, mens det andre steder stod at det var viktig at det var mest DHA. Er det noen som har satt seg inn i dette og vet om et godt tilskudd som kan gis til en ett-åring? I så fall ville jeg vært veldig takknemlig for tips, for det var virkelig en jungel av ulike omega preparater : ) Tuuusen takk.
Trollemor og snuppa! Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Vi gir selolje (helsekost), og den har både DHA og EPA, eller hva det nå heter. Jeg vet ikke om jenta di kan få den hvis hun er allergisk mot fisk, men denne lukter og smaker ikke så ille som tran! Ellers finnes det jo plantebaserte oljer som gir de gode fettsyrene! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå