Gå til innhold

besøk fra tyrkia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som vet hvordan jeg kan få dette til ? Har hørt det er nesten umulig. Hvor kan man søke om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke helt sikkert da jeg ikke har prøvd det selv....men du må søke om besøksvisum hos UDI. Tror da at du må garantere for en sum penger (tror det er 50 000). Dette for å garantere at du kan forsørge h*n under oppholdet her i landet. Du står også som "garantist" for at h*n ikke søker asyl i landet.

Men er som sagt ikke helt sikker...håper du får flere konkrete svar.

Du kan jo spørre hos politiet hva som behøves.

Skrevet

Den/de personene som skal komme må søke om visum på den norske ambassaden i Tyrkia. Da må du på forhånd ha sendt dem en invitasjon, og en garantierklæring. Den finner du på UDIs nettsider, og så tar du den med til politiet sammen med selvangivelse og siste lønnsslipper og får den stemplet.

Det står mer info på www.udi.no, under visum. Der står det også litt om ulike grunner til at man kan få avslag.

• 2 uker senere...
Skrevet

men har hørt at det er mye lettere om de har kjente i feks frankrike, og søker om besøksvisum dit. de kan jo likevel bruke det for å komme hit.

Skrevet

Har blitt veldig strengt i det siste,men stå på å MAS om det går tregt.Han må også dokumentere at han har jobb iTyrkia.Ellers kan dere gifte dere,hehe.(Tar lang tid da også)søk i god tid.

Skrevet

...har også hørt at det er vanskelig, men vi skal søke nå- jeg skal til Tyrkia om noen uker o da skal jeg ha med meg alle papirer også stikker vi inn til Ankara sammen. Håper vi får det til- skal holde dere oppdatert om det gikk eller ikke og hvorfor vi fikk avslag/lov.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har hatt besøk fra Makedonia i sommer(svigerforeldre).I tillegg til dokumenter nevnt i overstående svar,ble vi også bedt å framvise dokumentasjon på slektskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...