Gå til innhold

Når kan en la babyen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

ligge å grine litt når den skal sove? Vi sliter litt med dette om dagen. Må bæres og bysses. Når hun blir lagt ned, våkner hun, og så er det grining igjen :) Hun er litt over 3 mnd. Noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er snart 3 mnd og vi har gjort det på følgende måte: Tar nattstellet og koser og litt, så er det mating i mørket på soverommet og så er det i seng. Han sovner som regel uten så mye styr, men hvis han gråter går vi inn med én gang og putter inn smokken og stryker og trøster litt (uten å ta han opp). Hvis han gråter lenger enn 3-5 min tar vi han opp og roer han ned, før vi legger han igjen. Sjelden vi må ta mer enn to runder før han sovner.

På dagen sovner han som regel av seg selv, så der kan jeg ikke hjelpe deg, dessverre..

Skrevet

jeg er ikke en sånn mamma som er helt fanatisk i mot grining, men klarer ikke å høre på det selv da, men har funnet en god måte å legge på.

ammes søvnig, legges på sida, pakke dyna så godt i rundt at han ikke kan rulle tilbake på ryggen. armene under dyna, slik at han ikke vifter ut smokken, døra på gløtt så han hører oss, har også ett nattlys i senga

går stort sett på første forsøk :)

håper du kan få hjelp av tipset

Skrevet

forresten du som bestemmer hvor lenge hun kan grine..

Skrevet

Hvis du tenker på skrikemetoden (Ferbermetoden) så skal den ikke brukes før barnet er 6 mnd.

Skrevet

Jeg lar aldri min på 5 mnd. ligge å grine i sengen (vil ikke at han skal forbinde sengen med noe negativt).

Når han var på jenta di sin alder la jeg han i senga når han viste tegn til å være trøtt. Strøyk han på kinnet/pannen/mellom øynene. Ble han hysterisk tok jeg han opp og holdt han litt og la han deretter ned igjen. Hvis han var rolig da, ga jeg han smokk og gikk ut av rommet. Halvparten av gangene måtte jeg sitte inne hos han til han sovna. Satt meg da bare ved siden av senga hans.

Nå går leggingen problemfritt. Legger han i senga når han er trøtt. Gir han smokken og stryker et par ganger på pannen hans også går jeg ut av rommet. Det hender han "roper" på meg og da er det som regel fordi han har mistet smokken. Men syns det er viktig at han sovner av seg selv.

Men det er forskjell på å grine og sutre da. Min kan sutre når jeg legger han, men det er fordi han er trøtt og da sitter jeg i rommet hans til han har roet seg.

Lykke til da : )

Skrevet

ALDRI mener jeg. Et spebarn kan ikke skjemmes bort! Skal gi kjærlighet og trygghet! Min lærte å sovne av seg selv for det om jeg kom med smukk og kos når hun gren i sengen.

Skrevet

Hei alle sammen:) Takk for gode svar og råd. Jeg har ikke spesielt lyst å ta den skrikerunden alle sier tar 3 dgr. Så veldig takknemlig for å høre hvordan dere gjør det. Blir vel litt grining uansett siden hun er så vant til å bli bysset i søvn døgnet rundt... :) Vi prøver rådene deres. Takk igjen:) Ha en fin kveld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...