Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Bestemor ringte i dag og sa at hun hadde fri imorgen og at hun kunne tenke seg å bruke dagen på lillejenta vår. Vet at hun mener det godt, og at jeg da skal få tid til å gjøre noe uten å ta med meg henne. Men hun er "bare" 3 1/2 mnd og tar ikke flaske så jeg kvir meg litt til det. Det virker ikke som bestemor skjønner hvor avhengig hun er av meg da, og at det er umulig at hun skal passe henne hele dagen, for det var det hun sa at hun ville. Jeg forklarte at det ikke er mulig, men joda, bestemor ville likevel. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, bare godt å få ut litt. Kanskje det er andre som har opplevd lignende? Føler at bestemor styrer litt over meg noen ganger, og at hun vet hva som er best uansett...
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Hei! Høres jo ut som om det var en hyggelig tanke da, men hun må jo lytte til deg! Kanskje hun kan komme hjem til dere og "passe" der? Så kan hun trille tur mens du får deg en dupp, og kanskje leke med baby mens du får litt egentid, samtidig som du er i nærheten og kan amme?
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg kan også føle innimellom at bestemor kommer med råd jeg ikke har bedt om, men jeg tenker som så at hun gjør det for å være snill og hjelpe. Tar ikke babyn din flaske så tar ikke babyn din flaske, så enkelt er det. Da må hun få pupp, og det er det du som gir. Så bestemor kan ikke ha jenta di lenger enn mellom to måltid da vil jeg mene. Du kan lage en avtale med bestemor om akkurat dette, og så nyter du fritimene hun har lillejenta di.
Vertigo Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Synes i alle fall ikke at du skal la deg presse til å gjøre noe som du selv ikke føler deg komfortabel med. Jeg hadde i alle fall ikke greid å slappe av og kose meg for meg selv om jeg ikke var minst 110% sikker på at jenta mi hadde det helt fint. Da høres det bedre ut slik hun over foreslår med at hun kan komme hjem til dere og avlaste deg litt innimellom. Håper dere finner en løsning som du synes er ok. Det er i alle fall du som skal bestemme dette - ikke bestemor.
Hoppetussa Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Noen ganger skulle man tro at disse kvinnene aldri har hatt barn selv, de har i hvert fall glemt hvordan det er å være nybakt mor. Det er litt synd, for da blir begge parter oftest såret når man ikke tar hensyn til barnets mor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå