Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Vi har brukt bidragsveilederen på trygdekontoret sine sider på nettet. Er dette en grei måte å komme frem til bidraget på? Er det et greit bidrag for begge parter? Er det fordeler / ulemper med å sette bidraget høyere/ lavere? Hvordan har dere satt bidraget i forhold til bidragsveilederen, og da tenker jeg på dere som har en privat avtale? Er det noe mer å huske på å ta hensyn til å avtale? Driver med både bidrag og samværsavtale om dagen, tror vi har fått det meste på plass. Legger til at vi samarbeider veldig godt jeg og pappaen.
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Nav anbefaler alle å bruke bidragsveilederen, så antar da den gir nøyaktig samme resultat som nav evt ville satt Nav vil kreve dere begge for ett gebyr på 700 kr (ca..?) for å fastsette det bidraget... Samarbeider dere godt ser jeg ikke vitsen med det. Ser ikke helt hvorfor en skal sette bidraget høyere/lavere.. Den angir jo det beløpet som er ment å være fars andel i det det koster å ha barn. Evt hvis dere velger å sette det lavere med krav om at han da er med og kjøper inn slikt som vinterklær, ski, skøyter, sykkel etc... Vi bruker tallene på bidragsveilederen, og det fungerer fint her. Bidraget indexreguleres hvert år i juli, og da økes bidraget pitte litt.. Få med det evt i den skriftlige avtalen. Evt få også med at bidraget skal revurderes når det skjer forandringer i inntektssammenheng eller andre ting dere måtte komme med. Min ex er nokså ryddig på dette med bidrag og samvær. Så samarbeider rimelig greit der
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 Slapp å betale gebyr jeg da, fordi jeg bare har OS som eneste inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå