Gå til innhold

Hvilken prevensjon?


Ceci og prinsen.

Anbefalte innlegg

Hvilken prevensjon skal dere bruke nå?

jeg skal på sykehuset på 6-ukers kontroll etter ks, nå på onsdag. vet jeg kan få satt inn spiral da, men klarer ikke bestemme meg for om jeg vil ha det eller ikke. Har hørt så mange venninner som har vært plaget med begge typene. jeg brukte p-piller fra 1988-2000, og da tok det halvanna år før jeg fikk mensen normalisert og ble gravid. Bestemte meg derfor for at jeg skulle ikke ha noen hormoner igjen, så mellom jenta og Theodor brukte vi bare kondom. Mannen min sier det er helt greit for han å fortsette med det igjen nå, men jeg vet ikke helt hva jeg synes. Har også tenkt litt på en sånn Lady Comp, men de er så dyre.

- enn dere? Noen som har råd og anbefalinger å gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fornøyd med hormon spiral..Jeg har også hatt problemer med regelmessig mens etter hormon bruk, men etter denne var det på plass med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min anbefalte meg Cerazette til det er 3 mnd siden fødsel pga keisersnitt, og så fikk jeg vurdere å sette inn hormonspiral eller fortsette på Cerazette.

 

Jeg har hørt så mye forskjellig om hormonspiral, noen synes det er helt topp, mens andre blør masse og har kjempe menssmerter.

 

Hvis det fungerer bra med Cerazette så kommer jeg nok til å fortsette på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med denne pinnen i armen? Høres litt ekkelt ut, men er vel sikekrt ikke mindre ekkelt enn å ha noe opp i dåsa. Bare tanken p åpinne i armen liksom..hehe.

 

Hatt kobberspiral før. Holdt på å blø meg ihjel!! Skal jeg aldri ha mer vaffal!! Ikke prøvd hormonspiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Baby Comp før denne graviditeten. Det samme som Lady Comp bare at en har mulighet til å "planlegge" babyen litt, dvs får se når det er størst sannsyynlighet for gutt eller jente, og får beregnet termin ol. Det fungerte veldig bra for oss - ble gravid på første forsøk, og det ble en gutt slik som BabyCompen viste :) Har ikke begynt å bruke den ennå, for den baserer seg jo på temperaturmåling og menstruasjonssyklus, men skal det når menstruasjonen kommer tilbake, noe jeg jo håper er lenge til..

Dyrt er det, men en engangsinvestering, og det selges brukte på finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...