Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Jenta mi på 3,5 mnd har en uvane at hun bare sovner om hun får ligge på magen min når hun begynner å bli trettt på dagen. Når hun begynner å gni seg i øya legger jeg henne i vogga for å sove, men så fort jeg går bort, begynner hun å hyle. Stopper ikke før jeg tar henne opp og legger henne på brystet mitt. Da sovner hun nesten med en gang. Har også begynt å tulle slik på kvelden også. Hva skal jeg gjøre??? Kan man la så små babyer få ligge og grine, eller hvor lenge bør det gå før en tar de opp? redd hun aldri skal lære om jeg tar henne opp hver gang....
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 mi likte ikke leandervogga i stua. hun kunne sove 2mni i den før hun våknet og hylte. hun sov på sofan eller på et pledd på gulvet
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Hmm...tror egentlig ikke det har så mye med hvor hun spver. Hun vil ikke sove på sofa heller før jeg har holdt henne til hun sovner der. Vil egentlig bare sovne på meg Vil ikke være madrass i mange mnd. fremover, hehe
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #4 Skrevet 3. oktober 2006 mi var sånn at hun skulle sovne i fanget ei stund. hadde dyne under henne i fanget og lurte den ned på sofan når hun hadde sovnet
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Små barn skal vel ikke skrike så veldig lenge, men litt kan du la henne skrike for å se om hun roer seg. Ellers ville jeg ha prøvd å roe henne med å sitte ved siden av vogga og stryke henne osv uten å ta henne opp. Det har i alle fall fungert på mine 2 barn. Jenta di ynes sikkert at det er så trygt og godt å ligge på magen din, men du kan jo prøve å skape den tryggheten uten å ta henne opp. Lykke til!
Vertigo Skrevet 3. oktober 2006 #6 Skrevet 3. oktober 2006 Kanskje ikke det du vil høre, men jeg anbefaler bæresjal eller -slynge på det varmeste! Da får jenta di nærhet og kos når hun sover, og du får samtidig beveget deg og gjort noe. Litja mi bodde omtrent i sjalet de fire første månedene, og sovner nå veldig greit av seg selv i vogna. Jeg tror at når de er så små, så har de bruk for mye nærhet, og når de ikke roer seg annet enn på oss, så er det et uttrukk for dette behovet. Og så tenker jeg som så at litt av vår jobb er å fylle denne "trygghetstanken", og når den er full (og får stadig påfyll) så trenger de oss etter hvert mindre når de f.eks skal sove. Har du lyst til å lese mer om sjal og slynger anbefaler jeg www.tettinntil.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå