3tettesmå Skrevet 3. oktober 2006 #1 Skrevet 3. oktober 2006 Gutten min er 4,5 mnd og vi har gitt grøt i 2 uker. Den første uka ville han så vidt spise en t-skje, men den siste uka snudde det brått. Han gafler i seg og hyler etter mer... hehe... Men nå er jeg usikker på hvor fort jeg kan øke opp posjonene. Lager grøt av 3-4 ss grøtpulver og gir morgen og kveld. Den glir ned og jeg er helt sikker på han gjerne ville hatt mer. Kan man allerede gi to fulle posjoner morgen og kveld eller trenger han lengre tilvenning? Han er over 8 kg og har blitt ammet fullt til vi begynte med grøten.
Gjest Skrevet 3. oktober 2006 #2 Skrevet 3. oktober 2006 Dersom du gir grøt med gluten må tilvenningen skje mer gradvis enn med grøt uten gluten. Men jeg vet ikke hva som er sakte nok desverre, vi bruker glute-grøt og jeg tar en liten teskje grøtpulver mer hver dag.
3tettesmå Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2006 Takk for svar! Vi bruker grøt uten gluten - risgrøt eller maisgrøt. Nei, ikke så lett å vite hva som er sakte tilvenning... Men det høres smart ut som dere gjør - med en t-skje mer for hver dag. Jeg har økt litt etter gutten min sin etterspørsel, men han gikk jo fra å nærmest ikke spise en t-skje til å slurpe i seg med stor apetitt. Så litt vanskelig å vite om jeg bare skal følge hans apetitt eller forsøke å begrense det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå